گام جوانان مصری برای تحکیم روابط قاهره - تهران

گام جوانان مصری برای تحکیم روابط قاهره - تهران
سه شنبه 19 آذر 1392 - 19:56

العالم - تعدادی از جوانان فعال سیاسی مصر به همراه یک گروه از شخصیت های رسانه ای ، امروز وارد تهران می شوند تا برای تحکیم روابط تهران - قاهره قدم های مثبت بردارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم هیات مصری متشکل از 40 شخصیت سیاسی، رسانه ای و جوان انقلابی، امروز وارد تهران خواهند شد تا ضمن تلاش برای بهبود روابط دو کشور، بر ضرورت گفت وگو و روابط حسن همجواری میان ایران و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، به منظور مقابله با توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هیئت "دیپلماسی مردمی مصر" که متشکل از شخصیت های سیاسی، دینی و رسانه ای است، قصد دارد در سفر به ایران، اوضاع مصر پس از انقلاب 30 ژوئن را شرح دهد و در بازیابی ترسیم روابط دیپلماسی بو صورت کامل سهمی ایفا کند، به ویژه که این اقدام مردمی، حمایت رسمی دولت مصر را نیز به همراه داشت.

"صلاح الدین الدسوقی" معاون دبیرکل "کانون عربی پشتیبانی از مقاومت" به خبرنگار شبکه العالم گفت: وزارت امورخارجه مصر، برای توسعه روابط با ایران و احیای پیوندهای از دست رفته میان دو کشور، به شدت علاقمند است.
گفتنی است که رویکرد جدید سیاست خارجی ایران پس از تصدی ریاست جمهوری توسط دکتر حسن روحانی، هیئت مصری را برانگیخت که در تلاش برای بهبود روابط دو کشور که از خواسته های مردمی پس از انقلاب مصر بود، شتاب بیشتری صورت گیرد.

"طارق الخولی" سخنگوی تشکل جوانان انقلاب مصر به خبرنگار شبکه العالم گفت: در پی گشایشی پس از مذاکره با گروه 5+1 در روابط ایران و غرب حاصل شد، میان این کشورها و ایران، همکاری هایی بین المللی صورت گرفت و اکنون بسیار مهم است که در همکاری ایران و مصر نیز گشایش حاصل شود.

گفته می شود که موضوع بحران سوریه نیز از موضوعات گفت وگوی این هیئت خواهد بود، به ویژه که تهران و قاهره هر دو بر ضرورت دستیابی به راه حلی سیاسی برای حل بحران تاکید دارند.

علی عبدالحمید، دبیر کنگره سراسری ناصری در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: بحران سوریه، فقط از راه سیاسی قابل حل است و از آنجا که مصر و ایران به چنین راه حلی تمایل دارند، به همین سبب از طرف های سوری می خواهیم پای میز مذاکره بنشینند و به کشتار روزافزون پایان دهند.

سفر هیئت مصری به ایران، از اهمیت ویژه ای در زمینه ائتلاف دو کشور برخوردار است، ائتلافی که ناظران امیدوارند نقشی مهم در حل معضلات منطقه ایفا کند و تاثیری مثبت در معادلات امنیت ملی عربی داشته باشد.
12/10
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها