ناپدید شدن رئیس تشکیلات موسوم به ستاد ارتش آزاد

ناپدید شدن رئیس تشکیلات موسوم به ستاد ارتش آزاد
پنج‌شنبه 21 آذر 1392 - 13:26

منابع رسانه ای اعلام کردند ، سرنوشت سلیم ادریس رئیس تشکیلات موسوم به ستاد ارتش آزاد سوریه نامعلوم است، چرا که یک گروه مسلح افراطی اخیرا به مقر این گروه نزدیک مرز ترکیه حمله کرد و یک انبار اسلحه را به کنترل خود درآورد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امور خارجه آمریکا نیز از مکان استقرار ادریس ابراز بی اطلاعی می کند ولی از تماس خود با وی پس از این حمله خبر می دهد.
تعدادی از مسئولان آمریکایی به شبکه سی ان ان این کشور گفتند ، که از سرنوشت ادریس که از حمایت غرب برخوردار است ، بی اطلاعند.
مسئولان آمریکایی افزودند : شاید ادریس از سوریه خارج شده باشد .
"جنیفر پساکی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم اعلام کرد: واشنگتن که پس از تصرف مقر ارتش آزاد سوریه کمک های غیرکُشنده خود به مخالفان سوری را متوقف کرده، با ادریس و فرماندهی ارتش آزاد سوریه برای بررسی وضعیت و اقدامات احتمالی در تماس است .
پساکی درباره مکان استقرار ادریس گفت: من اطلاعات جدیدی درباره مکان استقرار وی در دست ندارم .
"لؤی صافی" سخنگوی ائتلاف مخالفان سوری خارج نشین نیز اظهار داشت: کمک های غیرکشنده موقتاٌ قطع شده است و این کمک ها تا بهبود اوضاع شمال سوریه از سر گرفته نمی شود.
گروه های وابسته به " جبهه اسلامی " اخیراً مقر ارتش آزاد سوریه را نزدیک گذرگاه باب الهوی در مرز سوریه با ترکیه تصرف کردند، که این امر آمریکا و انگلیس را وادار به قطع موقت کمک های سوختی، دارویی، تجهیزات برقی و ارتباطاتی به ارتش آزاد سوریه کرد .
جبهه اسلامی که ده ها هزار عضو مسلح دارد ، چند ماه پیش از ادغام گروه های مسلح اسلامگرا مانند " احرام شام ، صقور شام ، جیش الاسلام و گردان های توحید " تشکیل شد . 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها