نشست احزاب تونس برای برون رفت از بحران سیاسی

نشست احزاب تونس برای برون رفت از بحران سیاسی
پنج‌شنبه 21 آذر 1392 - 16:37

احزاب چهارگانه برگزار کننده گفتگوهای ملی در تونس، در ادامه تلاش ها برای برون رفت از بحران سیاسی، بنا به فراخوان مصطفی بن جعفر رئیس مجلس مؤسسان با سایر احزاب این کشور نشستی برگزار کردند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این نشست دیشب و اندکی قبل از پایان یافتن مهلت تعیین شده از سوی احزاب چهارگانه برای دستیابی به توافق درباره نخست وزیر جدید، برگزار شد. مهلت این احزاب روز شنبه آینده پایان می یابد.
گزارش ها از دعوت هفت حزب تونسی برای شرکت در این نشست خبر می دهد تا گفتگوها براساس برنامه کار تعیین شده از سوی احزاب چهارگانه مبنی بر تعیین شمار شرکت کنندگان در رایزنی ها، برگزار شود.
براساس اخبار منتشر شده، انتظار می رود فهرست اولیه 18 نفری نامزدهای پست نخست وزیری مورد بررسی قرار گیرد. این در حالی است که برخی از احزاب تونسی بر این باورند در این باره با آنها به اندازه کافی رایزنی نشده است.

در آستانه پايان يافتن مهلت تعيين شده براي گفتگوهاي ملي درباره تعيين نخست وزير جديد تونس، شامگاه ديروز هفت حزب بزرگ اين كشور از جمله حاكم "النهضه" و حزب "نداء تونس" به عنوان بزرگترين حزب مخالف نشست چهار ساعته اي را برگزار كردند.
قرار است در اين نشست درباره تشكيل يك كابينه غيرحزبي توافق شود كه تا زمان برگزاري انتخابات كشور را اداره كند.
انتظار مي رود رايزني ها، امشب پنج شنبه نيز ادامه داشته باشد.
مولدي جندوبي معاون دبيركل اتحاديه عمومي كار (بزرگترين سنديكاي كارمندي و كارگري) ديروز چهارشنبه قبل از برگزاري نشست تأكيد كرد كه امكان دستيابي به توافق قبل از فرارسيدن روز شنبه آينده وجود دارد.
حسين عباسي، دبيركل اين اتحاديه نيز ديروز در يك نشست مردمي در "قابس" خواستار نرمش طرف هاي مختلف با هدف كاستن از بار مشكلات در آن كشور شد.
به دنبال اين نشست، شركت كنندگان درباره عدم انجام مصاحبه با خبرنگاران توافق كردند و قرار است اتحاديه عمومي كار كه نقش برگزار كننده و ميانجي نشست را ايفا مي كند، شامگاه امروز براي نزديك كردن ديدگاه احزاب مختلف به يكديگر با آنها ديدار كند.
حسين عباسي، دبيركل اتحاديه كار تونس هشدار داده است، در صورت شكست اين رايزني ها، كشور با "زمستان داغي" مواجه خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها