رییس گروه ارتش آزاد به قطر گریخت

رییس گروه ارتش آزاد به قطر گریخت
پنج‌شنبه 21 آذر 1392 - 17:14

منابع مطبوعاتی تأکید کردند، "سلیم ادریس" رییس ستاد گروه موسوم به ارتش آزاد پس از سیطره افراد مسلح تندرو بر مواضعش در مناطق مرزی شمال سوریه به قطر گریخت.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به دنبال حمله افراد مسلح وابسته به القاعده به انبارهای سلاح ارتش آزاد در منطقه بابسقا نزدیک گذرگاه مرزی باب الهوی با ترکیه، مقامهای آمریکایی خاطرنشان کردند که ادریس ابتدا به ترکیه و سپس به قطر رفته است.  
به گفته منابع رسانه ای انبارهای مزبور شامل سلاح و تجهیزات جنگی و غیرجنگی بود، تصرف انبارهای ارتش آزاد و فرار ادریس برای آمریکا و انگلستان غافلگیرکننده بود لذا این دو کشور ارسال هر گونه کمکهای نظامی غیر کشنده برای مخالفان در شمال سوریه را متوقف کردند.
گفته می شود ادریس سلاحهایش را از کشورهایی مانند عربستان دریافت می کرد. 
روزنامه وال استریت نیز به نقل از یک منبع دولت آمریکا نوشت: در حالی که فقط چند روز به برگزاری کنفرانس "ژنو2 " در باره حل بحران سوریه باقیمانده، واشنگتن در تلاش برای متقاعد کردن ادریس به بازگشت به سوریه است.
رسانه های عربی گفتند، گروه "جبهه اسلامی" پس از درگیری روز شنبه با ارتش آزاد انبارها و ستاد ارتش آزاد و انبارهای سلاح در گذرگاه باب الهوی را تصرف وتخلیه کرد. 
یاد آور می شود جبهه اسلامی که ده ها هزار عضو مسلح دارد ، چند ماه پیش از ادغام گروه های مسلح افراطی مانند " احرام شام ، صقور شام ، جیش الاسلام و گردان های توحید " تشکیل شد .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها