گزارش العالم از سوریه

محاصره تروریستها در"یبرود" و "رنکوس" در سوریه

محاصره تروریستها در
پنج‌شنبه 21 آذر 1392 - 22:26

ده ها تن از عناصر مسلح تروریست، در درگیری با ارتش سوریه در مناطق ریف دمشق، حلب، الحسکه و دیرالزور به هلاکت رسیدند و کمیته های مردمی دفاع از کُردهای سوریه، جاده بین المللی الحسکه – راس العین را از عناصر مسلح پاکسازی کرند.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه خبری العالم امروز (پنجشنبه) از سوریه گزارش داد که عملیات ارتش ضد گروه های مسلح امروز نیز در شهرها و مناطق مختلف ادامه دارد. در بخشی از این عملیات در حومه دمشق، نیروهای ارتش سوریه، در منطقه النبک واقع در شهر القلمون، به جست وجوی خانه به خانه پرداختند و مقادیری سلاح، مهمات و گلوله های خمپاره را از گروه های مسلح به دست آوردند.

از سوی دیگر، ارتش سوریه، منطقه یبرود در مجاورت النبک را محاصره کرد تا از فرار عناصر مسلح به دیگر مناطق جلوگیری کند. نیروهای ارتش همچنین مناطق رنکوس، حوش عرب و جبل عرب را که محل اختفای شمار زیادی از عناصر مسلح است، محاصره کرده و از فرار آن ها به دیگر مناطق جلوگیری کردند.
برپایه این گزارش، در درگیری ارتش سوریه با عناصر مسلح در زملکا، چهار تن از عناصر جبهه النصره به هلاکت رسیدند.
در حلب نیز منابع آگاه از اصابت سه گلوله خمپاره عناصر مسلح به منطقه میریدیان و منطقه المحافظه خبر دادند که به کشته شدن 12 تن و زخمی شدن شماری از شهروندان سوری منجر شد.
خبرنگار شبکه العالم همچنین از گسترده تر شدن حوزه عملیات نظامی نیروهای ارتش سوریه در دیرالزور خبر داد و کانون این عملیات را در مناطق الراشدیه، فرودگاه قدیمی و الحویقه اعلام کرد که در این عملیات ده ها تن از عناصر مسلح به ویژه مزدوران جبهه النصره به هلاکت رسیدند و خودروهای آنان منهدم شد.
در این میان، درگیری میان نیروهای مردمی حمایت از کُردهای سوریه و گروه های مسلح تروریست از جمله النصره و داعش در الحسکه شدت گرفت و منابع کُرد سوری از پاکسازی جاده بین المللی الحسکه - راس العین از عناصر مسلح و بازگشت کامل امنیت به این جاده بین المللی خبر دادند.

12-10:40
26

 

پربیننده ترین خبرها