گزارش خبرنگار العالم از عملیات ارتش سوریه در عدرا

يکشنبه 24 آذر 1392 - 10:54

خبرنگار شبکه خبری العالم از سوریه گزارش داد: ارتش به عملیات نظامی خود علیه گروههای مسلح مستقر در برخی از محله های شهر عدرا ادامه می دهد.

"حسام زیدان" روز یکشنبه گزارش داد، عملیات پاکسازی شهر عدرا، همزمان با عملیات مشابهی در سایر مناطق استان ریف دمشق در حال انجام است.
برخی از منابع رسمی از آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه در محله های مسکونی شهر عدرا سخن گفتند که گروههای مسلح به آنجا یورش برده و کشتار و جنایت علیه غیرنظامیان مرتکب شدند.
ارتش سوریه افراد مسلح در داخل شهر عدرا را براساس طری تدوین شده هدف قرار داد.
"وائل الامام" تحلیلگر سیاسی سوری به خبرنگار العالم گفت: این گروههای جنایتکار به ارعاب و ترساندن شهروندان روی آورده اند و آشکارا در حال ارتکاب جنایت و کشتار شهروندان هستند؛ آنها شهروندان سوری را مجبور به ترک خانه وکاشانه خویش می کنند؛ از این رو، ارتش سوریه وارد عمل شده است؛ ارتشی که از شهروندان سوری دفاع می کند و تلاش می کند که از آنها در مقابل این گروههای مسلح محافظت کند.

وی افزود: ارتش اکنون درحال محاصره کردن عدرا است و این گروههای جنایتکار مسلح را هدف قرار می دهد.
همزمان با دستاورهای بدست آمده در اکثر مناطق درگیری در ریف دمشق، ارتش سوریه به عملیات پاکسازی کشتزارهای عالیا در شهر دوما و در منطقه جوبر و اطراف منطقه القابون ادامه می دهد.
"ترکی حسن" کارشناس نظامی سوری گفت: ارتش از تعقیب تروریست ها در همه استانها و نه فقط در منطقه غوطه لحظه ای دست نکشیده است به گونه ای که عملیات ارتش در غوطه و اطراف دمشق و منطقه القلمون با وجود هوای طوفانی بویژه در ریما و یبرود ادامه می دهد.
با وجود درگیری ها در ریف دمشق و برودت هوا که بر مشکلات بسیاری از آنها افزوده است، زندگی طبیعی در شهر دمشق ادامه دارد.
آنچه برای مردم سوریه درحال حاضر- با توجه به دور از دسترس بودن راهکار سیاسی درباره اوضاع کشورشان- از اهمیت برخوردار است یکسره شدن نبرد به سود ارتش است، چرا که گروههای مسلح به ارتکاب جنایات علیه شهروندان از جمله در عدرا ادامه می دهند.
MKH-14-11:01

پربیننده ترین خبرها