گزارشی متفاوت از زندگی ساکنان جرمانا در سوریه

يکشنبه 24 آذر 1392 - 14:45

اهالی شهر جرمانا در استان ریف دمشق با مقاومت در برابر حملات خمپاره ای تروریست ها،پیام استقامت خود را به سراسر سوریه می فرستند.

خانم "هنادی ابراهیم" خبرنگار شبکه العالم از ریف دمشق گزارش داد، این روزها آثار حملات خمپاره ای به شهر جرمانا در این استان خیلی مشخص نیست، چرا که ساکنان شهر مغازه ها و خانه های آسیب دیده خود را به سرعت بازسازی می کنند، تا بدین وسیله به تروریست ها پیغام خود را برسانند.

"ابوشادی" در گفت وگو با خبرنگار العالم تأکید کرد: این جنایات ها در تاریخ بشریت وصف نشدنی و تکرار ناپذیر هستند. خانه ما بیش از 3 بار مورد اصابت خمپاره قرار گرفت اما ما تا آخرین نفس مقاومت خواهیم کرد.

خبرنگار العالم گفت: با وجود آن که صدها خمپاره مرگ بار در این شهر فرود آمده است، اما وقتی که در خیابان ها قدم می زنی اثری از خرابی مشاهده نمی شود؛ و تنها از روی تصاویر شهدا که زینت بخش دیوارهای شهر است، می توان فهمید که این شهر مورد حمله تروریست ها قرار گرفته است.

یکی از شهروندان جرمانا در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت: جرمانا فقط به این دلیل که حامی ارتش سوریه است، مورد حمله قرار گرفته است. 

شهروند دیگری نیز گفت: ما به هیچ وجه نمی ترسیم. دلیلی برای ترس وجود ندارد، زیرا هیچ کشوری برای ما سوریه نخواهد شد.

یک شهروند هم خاطرنشان کرد: آنها نمی توانند ما را بترسانند. این کشور ماست. دوستش داریم و از کسی نمی هراسیم.

شهروند دیگری به خبرنگار العالم، گفت: هرچقدر خمپاره شلیک کنند، ما نمی ترسیم بلکه خودشان در هراسند. ما نمی ترسیم و ملت سوریه همیشه سربلند خواهد بود.

خبرنگار العالم گفت، با توجه به این که در جرمانا تاسیسات حساس نظامی وجود ندارد، انگیزه تروریست ها از حملات مکرر به چنین مناطق امنی سئولات بسیاری را برای ناظران به وجود آورده است.

پربیننده ترین خبرها