اخراج نیروهای امنیتی در تونس به علت همکاری با سلفی‌ها

اخراج نیروهای امنیتی در تونس به علت همکاری با سلفی‌ها
يکشنبه 24 آذر 1392 - 20:57

بیش از صد نفر از نیروهای امنیتی مصر به دلیل همکاری با تروریست ها و سلفی های افراطی از کار اخراج شدند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت کشور حدود 120 نیروی امنیتی را به علت عضویت در گروه غیرقانونی " انصار الشریعت " عزل کرد که برخی از این نیروها عضو دیگر گروه های سلفی افراطی نیز بودند.

روزنامه "الشروق" تونس در سایت اینترنتی خود نوشت: وزارت کشور تونس به رفتار این صد و بیست نیروی خود شک کرده بود و پس از تحقیقات لازم پی برد که به عضویت گروه انصار الشریعت درآمده اند و اطلاعات و اخبار امنیتی را از جمله اطلاعات مربوط به عملیات حمله به مخفیگاه های تروریست ها، به این گروه انتقال می دهند.

به عنوان مثال وزارت کشور می خواست یک گروه تروریستی 4 نفره را در شهر المُرناقیه استان مَنوبه در شمال تونس بازداشت کند که تروریست ها نیم ساعت قبل از اجرای عملیات فرار کردند و نیروهای وزارت کشور پس از ورود به مخفیگاه آنها تعدادی اسلحه و 20 نارنجک پیدا کردند که بر اثر انفجار یکی از این نارنجک ها، یکی از نیروهای وزارت کشور زخمی شد.

فرار این چهار تروریست باعث شک و تردید وزارت کشور به برخی از نیروهای خود شد و " لطفی بن جدو " وزیر کشور تونس پس از تحقیقات لازم دستور عزل و محاکمه نیروهای متخلف را صادر کرد.
این چهار تروریست به شهر قُبلاط استان باجه در شمال غرب تونس فرار کردند و قبلاً به همراهی چند تروریست دیگر 2 نیروی امنیتی را ترور و به منطقه کوهستانی "دورا اسماعیل" فرار کرده بودند. 
ده ها نیروی امنیتی دیگر نیز به علت حمایت مالی و غذایی از دیگر گروه های سلفی افراطی و پناه دادن و اجاره کردن منازل برای آنها عزل شدند و این در حالی است که مردم از همکاری کردن با سلفی ها به علت ترس از عواقب آن امتناع می کنند.
گروه های تروریستی و سلفی افراطی برای جذب نیروهای امنیتی به آنها پول پرداخت می کنند و دستگاه های امنیتی را در نظر این نیروها "ضد اسلام" معرفی می کنند و ادعا می کنند که اگر با چنین گروه هایی همکاری کنند ، گناهان آنان آمرزیده می شود.

بیشتر این گروه ها از سوی طرفها و جریانهای خارجی در کشورهایی مانند عربستان حمایت مالی می شوند.     

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها