اروپا مذاکرات توافقنامه تجاری با اوکراین را متوقف کرد

اروپا مذاکرات توافقنامه تجاری با اوکراین را متوقف کرد
دوشنبه 25 آذر 1392 - 11:24

کمیسرگسترش و توسعه اتحادیه اروپا، از قطع همکاری این اتحادیه با مقامات اوکراینی درباره توافق همکاری میان دو طرف خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "اشتفان فوئل" در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: سخنان و اقدامات ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهوری و دولت اوکراین درباره توافق همکاری به شکل گسترده ای متناقض است و هیچ ارتباطی میان اظهاراتشان و واقعیت های موجود نیست.
وی درباره همکاری با اوکراین گفت که چندی پیش با سرگئی اروزوف، معاون رییس جمهوری اوکراین، سخن گفته است و ادامه مذاکرات را مشروط بر اعلام پایبندی آشکار این کشور به امضای توافقنامه دانست.
کمیسرگسترش و توسعه اتحادیه اروپا، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ پاسخ رسمی دریافت نکرده ایم بنابراین فعالیت ها در این زمینه نیز به تعویق افتاده است .
رسانه ها نیز دلیل توقف مذاکرات توافقنامه تجاری اتحادیه اروپا با اوکراین را نبود "تعهدات شفاف" از سوی ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهوری اوکراین، برای امضای این قرارداد اعلام کرده اند.
سایت "روسیا الیوم" به نقل از  "ویتالی لوکیانینکو" دبیر مطبوعاتی نخست وزیر اوکراین نوشت: دولت اوکراین به دنبال ادامه مذاکرات با اتحادیه اروپا درباره توافق همکاری است و فقط به اظهارات رسمی مسئولان اتحادیه اروپا در این مورد ، توجه خواهد کرد .
ده‌ها هزار نفر از مردم اوکراين در خيايان‌هاي کيف، پایتخت این کشور، تجمع کرده اند تا مخالف خود را با خودداري دولت از امضاي توافقنامه سياسي و تجارت آزاد با اتحاديه اروپا اعلام کنند. 

اوکراين اعلام کرده که توافق با اتحاديه اروپا را رد خواهد کرد و گفت‌وگوها بر سر امضاي يک توافقنامه با روسيه را از سر خواهد گرفت.

اوکراين مي‌گويد در صورت امضاي اين توافقنامه معاملات پر سود تجاري با روسيه را از دست خواهد داد.

بر اساس حکمي که دفتر نخست وزيري اوکراين صادر کرد، اين تصميم پس از بررسي تاثيرات تجارت با روسيه، با هدف «تضمين امنيت ملي اوکراين» گرفته شده است. همچنين، لازم است تا درباره "بازگرداندن حجم از دست‌رفته مبادلات تجاري با فدراسيون روسيه" صحبت شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها