بحث های داغ پارلمان ترکیه درباره حمایت اردوغان از تروریسم

بحث های داغ پارلمان ترکیه درباره حمایت اردوغان از تروریسم
دوشنبه 25 آذر 1392 - 14:58

پارلمان ترکیه این روزها شاهد بحث و جدل هایی داغ درباره دست داشتن دولت رجب طیب اردوغان در حمایت مالی از گروههای تروریستی در سوریه است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه ترکیه ای "ورلد بلوتین" از بحث و جدل های داغ پارلمان ترکیه درچارچوب بودجه عمومی سال آینده درپی اقدام جناح مخالف در گشودن پرونده دست داشتن دولت اردوغان در حمایت مالی از بهار عربی به طور کلی و خصوصا گروههای تروریستی مسلح در سوریه پرده برداشت.
این روزنامه نوشت: "کمال قیلچدار اوغلو" رئیس حزب خلق جمهوری (بزرگترین حزب مخالف در ترکیه) بودجه را غیرقانونی توصیف کرد زیرا دولت اردوغان اصرار دارد تا گزارش کمیته محاسبات و بازرسی مالی سه سال اخیر را پنهان کند چرا که این گزارش فساد مالی و اداری ریشه دوانده را برملا می کند.
وی افزود: دولت اردوغان مالیات شهروندان ترکیه را به منظور خرید سلاح برای مخالفان سوری هزینه می کند.
اوغلو خاطرنشان کرد: این اطلاعات از زبان یک راننده مطرح شد که دو ماه پیش به هنگام تلاش برای قاچاق بمب به سوریه بازداشت شد. این فرد از همکاری گسترده دستگاه امنیتی ترکیه برای انتقال این سلاح ها به سوریه سخن گفت.
درهمین حال، روزنامه حرییت چاپ ترکیه جزئیات مقادیر سلاح های منتقل شده از خاک این کشور به سوریه و تحویل آن به باندهای تروریست مسلح در نیمه دوم سال جاری زیر نظر دولت حزب عدالت و توسعه به ریاست اردوغان را فاش کرد.

این روزنامه تأکید کرد که مقادیر این سلاح ها و مهمات فراتر از 47 تن بوده است.
رئیس حزب خلق جمهوری ترکیه با اشاره به  مالی و اداری دولت اردوغان گفت: دولت ترکیه امسال از دولت تونس برای مقابله با تظاهرات کنندگان حمایت کرده است، که ارایه خودروهای ویژه امنیتی و باتوم و گاز اشک آور از جمله این حمایت ها بوده است.
وی افزود: آیا ارتباطی بین ماهیت دولت اسلامگرای کنونی تونس و این حمایت امنیتی وجود دارد، که برخلاف اظهارات (ظاهری) مسئولان ترکیه می باشد؟ زیرا این مسئولان همواره بر حمایت از آزادی بیان و تظاهرات تاکید می کنند.!!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها