آیا ترکی فیصل به سرزمین های اشغالی سفر می کند؟

آیا ترکی فیصل به سرزمین های اشغالی سفر می کند؟
دوشنبه 25 آذر 1392 - 19:47

العالم - پس از افشا شدن دیدار ترکی فیصل رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان با مقام های صهیونیست در موناکو و دعوت از وی برای سفر به سرزمین های اشغالی این سوال مطرح می شود که آیا ترکی در کنست سخنرانی خواهد کرد؟

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رادیو رژیم صهیونیستی به تازگی خبر دیدار "ترکی فیصل" رئیس سابق اطلاعات عربستان با "ایتامار رابینوویچ" سفیر سابق رژیم صهیونیستی در واشنگتن و "مئیر شیتریت" عضو کنست اسرئیل در موناکو را فاش کرد.در این دیدار شیتریت از فیصل خواست که در کنست سخنرانی کند، فیصل هم از طرف اسرائیلی خواست طرح ریاض برای حل و فصل مسئله فلسطین را بپذیرند.

طرح عربستان برای حل مسئله فلسطین عبارت است از تبادل اراضی بین دو طرف اسرائیلی و فلسطینی و در نهایت اجبار فلسطینی ها به اعطای اراضی بیشتر به صهیونیست های اشغالگر.

در واکنش به این خبر کارشناس امور سیاسی عربستان به العالم گفت: دیدار ترکی فیصل رئیس سابق اطلاعات عربستان و دیپلمات های صهیونیست را می توان یکی از حلقه های نزدیکی آشکار و تکامل روند هماهنگی بین عربستان و رژیم صهیونیستی در سایه تحولات اخیر منطقه ای و بین المللی دانست.

"زيد العيسى" اظهار کرد: به دنبال خشم عربستان از واشنگتن به علت اجرا نکردن پیشنهاد ریاض برای حمله به سوریه، گزارش های متعدد بین المللی از نزدیکی جدی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی منتشر می شود.

کارشناس امور سیاسی عربستان افزود: نزدیکی عربستان و اسرائیل با قبول ابتکار روسیه درباره تسلیحات شیمیایی سوریه از سوی واشنگتن، بسیار جدی تر و بعد از امضای توافقنامه اتمی ژنو بین ایران و گروه 5+1 علنی شد، اما عربستان از ترس فشار افکار عمومی جهان عرب و اسلام همچنان سعی دارد تماس های خود با رژیم صهونیستی را پنهان کند.

این کارشناس سیاسی گفت: حمایت عربستان از نظام های سرکوبگر در مصر، تونس و یمن، ادعای دروغین چندین ساله عربستان را در خصوص حمایت از اسلام و دفاع از مسلمانان اهل سنت نقش بر آب شد، زیرا ریاض در این کشورها نه تنها از اهل سنت حمایت نکرد، بلکه به یاری نظام های دیکتاتوری برای سرکوب مردم پرداخت.

العیسی در ادامه هدف امروز عربستان از نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی و همگام شدن با این رژیم را ایجاد جنگ فرقه ای بین مسلمانان دانست و گفت: نظام عربستان متکی به مکتب وهابیت تکفیری است و این مکتب به نظام عربستان مشروعیت می بخشد.

Ma.14:45.16

 

پربیننده ترین خبرها