ارتباط مهاجمان صیدا با حمله به سفارت ایران در بیروت

ارتباط مهاجمان صیدا با حمله به سفارت ایران در بیروت
سه شنبه 26 آذر 1392 - 13:09

خبرنگار شبکه العالم در بیروت می گوید: سرنخ هایی از ارتباط مهاجمان صیدا با عوامل حمله به سفارت ایران در بیروت به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم درسوریه، عملیات نظامی ارتش لبنان پس از حمله یکشنبه شب گروه های سلفی تکفیری، باعث ثبات و امنیت مجدد شهر صیدا شده است.

بر اثر حمله افراد مسلح به دو پاسگاه ارتش لبنان در شهر صیدا درجنوب این کشور، یک گروهبان ارتش کشته و 3 نظامی دیگر مجروح شدند؛ همچنین 4 فرد مسلح از جمله یک عامل انتحاری کشته شدند.افراد مسلح "احمد الاسیر" با شیخ سلفی تکفیری مرتبط هستند.

پس از این حمله، عملیات ارتش لبنان باعث آرام شدن وضعیت شهر شده است. ارتش لبنان به علت حملات گروه های سلفی تکفیری نیروهای خود را در شهر صیدا به حال آماده باش درآورده و عملیات بازداشت عناصر مرتبط با این حملات را آغاز کرده است. ارتش سرنخ هایی درباره ارتباط این گروه ها با شیخ احمد الاسیر و مهاجمان به سفارت ایران در بیروت به دست آورده است.

"هشام جابر" کارشناس نظامی لبنانی در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: این اولین بار است که حمله ای انتحاری علیه ارتش انجام می شود. وقتی می گوئیم حملات انتحاری، هویت عاملان این حملات فوراً در ذهن تداعی می شود که این عاملان کسانی نیستند بجز گروه های تکفیری.

شیخ ماهر حمود امام جماعت مسجد قدس شهر صیدا در مصاحبه با گزارشگر العالم گفت: ما شدیداً تکفیری ها را محکوم می کنیم، تکفیری ها همان خوارج معاصر می باشند و برای لبنان بسیار خطرناک هستند.

16-22:44

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها