عملیات دقیق ارتش سوریه در دیر الزور

عملیات دقیق ارتش سوریه در دیر الزور
سه شنبه 26 آذر 1392 - 14:27

ارتش سوریه به عملیات نظامی خود درچند محور در استان دیرالزور ادامه می دهد که بعد از استان حمص، بزرگ ترین استان سوریه به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هر چند اخبار درگیری ها در استان دیرالزور چندان منتشر نمی شود، اما اهمیت راهبردی استان دیرالزور به خاطر قرار داشتن آن در جاده ارتباطی جنوب سوریه به شمال و شمال شرقی این کشور و میادین نفتی و گاز است. هرکس که کنترل این استان را در دست داشته باشد، می تواند عبور و مرور به سمت حلب و مرزهای ترکیه را زیر نظر بگیرد، زیرا این استان در امتداد خود از یک سو به مرز ترکیه و از سوی دیگر به مرز عراق منتهی می شود.
در روزهای گذشته، گروه های مسلح بویژه دولت اسلامی درعراق و شام موسوم به داعش و جبهه النصره تلاش کردند که به چند پایگاه نظامی راهبردی در داخل شهر دیرالزور برای رسیدن به فرودگاه راهبردی آن حمله کنند. این امر بعد از شکست های پی درپی آنها برای کنترل بر همه محله های شهر دیرالزور و نواحی آن صورت گرفت.
ارتش سوریه که ابتکارعمل را همچنان در شماری از مناطق و شهرهای استان دیرالزور و ریف آن در دست دارد، توانست حمله گروه داعش به تیپ 137 و پایگاه های تسلیحاتی موجود را که سومین انبار بزرگ سلاح در سوریه می باشد، دفع کند. این پایگاه های تسلیحاتی در ریف غربی شهر دیرالزور و به طور مشخص در اطراف روستای عیاش قرار دارد.
حمله گروه داعش از ساعات اولیه با انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیک پایگاه های الصاعقه و یک خودروی دیگر در نزدیک انبارهای سلاح آغاز شد و آنها حمله به مواضع نظامی ارتش سوریه را با حدود 3000 هزار نفر آغاز کردند که اکثر آنها تابعیت سوری نداشتند. این حمله همزمان با درگیریی هایی در مناطق الحویقه و الرشدیه و محله الجبیله در داخل شهر دیرالزور بود که خطوط تماس با گروه های مسلح به شمار می رود. در این درگیری ها گروه موسوم به گردان های جند العزیز، جبهه النصره، الفاتحون من ارض الشام وابسته به القاعده و لواء الاخلاص شرکت داشتند.
هدف اصلی از این جمله تسلط بر محله های القصور و الجوره در داخل شهر دیرالزور به علاوه پراکنده کردن نیروهای ارتش بین مراکز نظامی و بین محله های شهر بود اما یگان های ارتش با هماهنگی بالایی عمل کردند که منجر به خنثی شدن حمله افراد مسلح شد، زیرا این یگان ها براساس اصل محافظت از هر مرکز نظامی و تخلیه نکردن آنها کار می کنند تا از این طریق به افراد مسلح اجازه ورود به آنها داده نشود.
برخی منابع نظامی تایید کردند که شمار کشته و زخمی های افراد مسلح مهاجم که تلاش کردند به پایگاههای تسلیحاتی و انبارهای سلاح و محله های شهر دیرالزور یورش ببرند، 800 نفر است و شماری از آنها دارای تابعیت انگلیسی، بلژیکی، تونسی، مغربی، افغانی، چچنی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هستند.
همزمان، این منابع گفتند: ارتش سوریه راهبردهای مختلفی را در برخورد با افراد مسلح در استان دیرالزور با توجه به مساحت و نزدیک بودن آن به کشورهای منطقه و جلوگیری از ورود کمک های نظامی برای افراد مسلح ازاستان های رقه و ریف حلب دنبال می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها