1200کشته و زخمی در درگیریهای سودان جنوبی

1200کشته و زخمی در درگیریهای سودان جنوبی
چهارشنبه 27 آذر 1392 - 08:01

یک مقام سازمان ملل متحد اعلام کرد که در درگیری های دو روز اخیر در سودان جنوبی بین 400 تا 500 نفر کشته و 800 نفر نیز زخمی شده اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، درگیری های دو روز گذشته در سودان جنوبی بین گروه های مخالف باعث شده است هزاران شهروند از بیم کودتا خانه های خود را ترک کنند و آواره شوند.
"اروه لادسو" رییس بخش صلحبانی سازمان ملل متحد، در اظهاراتی در شورای امنیت سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: بین 400 تا 500 جسد به بیمارستان های جوبا پایتخت سودان جنوبی تحویل داده شده است و 800 زخمی نیز در این بیمارستان ها بستری شده اند.
وی تصریح کرد: به نظر می رسد درگیری ها در جوبا به شدت افزایش یافته و به یک درگیری قومی شدید تبدیل شده است.
در همین حال ژرار آرو سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد و رییس دوره ای شورای امنیت پس از نشست شورای امنیت ، این آمار را تایید نکرد.
وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در این که تلفات درگیری ها در سودان جنوبی سنگین است شکی نیست. روشن است که این درگیری ها دهها کشته و زخمی داشته است.
آرو افزود: گفته می شود درگیری ها در سودان جنوبی به خارج از پایتخت نیز کشیده شده و در پیبور در ایالت جونگلی نیز جریان دارد. جونگلی از پیشینه درگیری ها بین گروه های قومی رقیب برخوردار است.
اما لادسو به شورای امنیت گفت که بین 15 تا 20 هزار نفر از درگیری ها فرار کرده و به مراکز سازمان ملل متحد پناه برده اند.
"انکوسازانا دلامینی زوما" رییس شورای اجرایی اتحادیه آفریقا در بیانیه ای اعلام کرد این اتحادیه از دولت سودان جنوبی و همه آنهایی که در این درگیری ها دخیل هستند می خواهد خویشتنداری و از وخیم تر شدن اوضاع جلوگیری کنند.
"سالوا کر" رییس جمهور سودان جنوبی، "ریک ماکار" معاون سابق و رقیب دیرینه خود را به تلاش برای کودتا متهم کرده است.
"دلامینی زوما" نیز از گروه های رقیب خواسته است که تلاش کنند هر گونه اختلاف را با استفاده از راه های مسالمت آمیز رفع کنند.
اتحادیه آفریقا اعلام کرد این اتحادیه آماده است به یافتن راه حلی برای پایان دادن به بحران کنونی در سودان جنوبی کمک کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها