تفاوت جبهه النصره و القاعده از نظر الجزیره قطر !

تفاوت جبهه النصره و القاعده از نظر الجزیره قطر !
پنج‌شنبه 28 آذر 1392 - 16:38

شبکه الجزیره قطر که از آغاز بحران و جنگ در سوریه به حمایت همه جانبه از گروه‌های تروریستی و مسلح در سوریه پرداخته، در مصاحبه اختصاصی با سرکرده "جبهه النصره" تلاش کرد تا چهره ای متفاوت از این گروه تروریستی ارائه کند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ابومحمد الجولانی" سرکرده جبهه النصره در مصاحبه اختصاصی با الجزیره قطر مدعی شد که این گروه "مردم جوامع اسلامی را به صورت کلی مسلمان می داند و هر کسی را که می گوید باید این جوامع را تکفیر کرد، مجازات می کند". !
سرکرده جبهه النصره اذعان کرد: "جبهه النصره صدور حکم در خصوص تکفیر را به دادگاه های شرعی و علما واگذار می کند تا آنها طبق اصول شریعت در اینباره تصمیم گیری کنند."
جبهه النصره از گروه های وابسته به القاعده در سوریه است که در این کشور جنایتهای بسیاری را ضد شهروندان سوری مرتکب شده است. فیلمها و تصاویر منتشر شده از جنایتهای عناصر جبهه النصره به سادگی بیانگر جنایات این افراد به دلیل کافر دانستن اقشار مختلف شهروندان سوری است.
رسوایی اقدامات جنایتکارانه جبهه النصره به حدی است که برخی کشورهای غربی با وجود حمایت همه جانبه از گروه‌های مسلح مجبور شدند به خاطر حفظ وجهه خود در مجامع بین المللی این گروه را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهند.
الجولانی مدعی شد: "پس از سرنگونی نظام سوریه نمی خواهیم به تنهایی حکومت کنیم، حتی اگربه مرحله‌ای رسیدیم که به چنین امکانی دست یافته باشیم."
سایت شبکه الجزیره قطر با معرفی "محمد ابورمان" به عنوان کارشناس گروه های اسلامگرا، مدعی شد: "اظهارات الجولانی این گروه را از القاعده و حتی گروه دولت اسلامی در عراق و شام متمایز می سازد."
ابورمان گفت: "جبهه النصره جریانی نوگرا است که پس از مرگ اسامه بن لادن، درون القاعده شکل گرفت و از ویژگی های آن خودداری از تکفیر و دعوت به مراعات ویژگی های محلی در کشورهای اسلامی است." !!
در این مصاحبه تصویری از سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره نشان داده نشد و محمد الجولانی پشت به دوربین ادعاهای خود را مطرح کرد.

پربیننده ترین خبرها