نخست وزیر مبارک به مصر باز می گردد

نخست وزیر مبارک به مصر باز می گردد
پنج‌شنبه 28 آذر 1392 - 16:43

احمد شفیق آخرین نخست وزیر دوران مبارک و نامزد ناکام انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از تبرئه شدن از اتهاماتش، به مصر باز می گردد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پس از تبرئه شدن احمد شفیق، راه برای بازگشت وی به مصر باز شد، پسران مبارک هم در دادگاه امروز شریک اتهامات شفیق بودند که آنها نیز تبرئه شدند، اما هنوز با اتهامات دیگری مواجه هستند.

احمد شفیق که آخرین نخست وزیر حسنی مبارک بود چندی پس از اینکه با آرای بسیار کمی نسبت به محمد مرسی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر شکست خورد، به امارات گریخت.

شفیق اکنون می تواند به مصر بازگردد و گفته می شود در انتخابات پارلمانی در اواسط سال 2014 شرکت خواهد کرد.

"احمد شرهان" سخنگوی احمد شفیق گفت: طرح وی تمرکز بر حزب خود برای به دست آوردن مسئولیتی سیاسی است.

شفیق در زمان حکومت مرسی به فساد متهم شد، اما هواداران وی این اتهامات را سیاسی عنوان کردند.

اگرچه در دادگاه امروز پسران مبارک تبرئه شدند، اما همانند پدرشان با اتهامات دیگری مثل دست داشتن در کشتار انقلابیون متهم هستند.

جانشینان مبارک پس از سرنگون شدن وی یعنی محمد مرسی و دیگر سران اخوان المسلمین مانند مبارک به کشتار معترضان متهم هستند و جلسه اول دادگاه آنها برگزار شده است.

اما در این میان "عبدالفتاح السیسی" فرمانده ارتش مصر که معاونت نخست وزیر دولت موقت را نیز با خود یدک می کشد، در حال حاضر از محبوبترین رهبران مصر و نامزد محتمل انتخابات ریاست جمهوری است.

 احمد شفیق پیش از این گفته بود اگر السیسی در انتخابات شرکت نکند، وی نامزد خواهد شد؛ این جمله گواهی بر احتمال نامزدی السیسی در انتخابات ریاست جمهوری است.

السیسی پس از به اوج رسیدن اعتراضات مردمی در مصر علیه عملکرد محمد مرسی، وی را از قدرت عزل کرد.

دادستان کل مصر امروز پرونده محمد مرسی و شمار دیگری از سران اخوان المسلمین را به اتهام جاسوسی با هدف ارتکاب اقدامات تروریستی به دادگاه جنایی ارجاع داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها