مفتی تکفیری‌ها در سوریه: عناصر داعش خوارج هستند !

پنج‌شنبه 28 آذر 1392 - 20:31

در پی بدنام شدن تکفیری‌های گروه "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش)، "عدنان عرعور" مفتی تکفیری‌ها و پدر معنوی گروه های مسلح در سوریه، آن ها را خوارج نامید !

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عدنان عرعور" که به صدور فتواهای تکفیری و حمایت از گروه های مسلح در سوریه شهره است، در گفت وگو با شبکه "شذا" که از سوی دستگاه اطلاعات عربستان حمایت مالی می شود، برای دستگیری "ابوایمن العراقی" فرمانده "ساحل" در گروه داعش، جایزه تعیین کرد.

وی خاطرنشان کرد که این فرد، افسری از سازمان اطلاعات عراق است و گمان نمی کند که حاضر شود در برابر دادگاهی شرعی پاسخگو باشد.

عرعور، همچنین ابوایمن را متهم کرد که برای خلاصی یافتن از انتحاری هایی که از عربستان به سوریه می آیند، آن ها را به عملیات می فرستد و به کشتن می دهد.

عرعور افزود: من همه اعضای داعش را متهم نمی کنم اما بسیاری از آن ها دست به اقداماتی غیرقابل توصیف زده اند. به این ترتیب عناصری از داعش که قوانین خداوند را اجرا نکنند، در حکم خوارج هستند، آن ها سگ های جهنم یا عناصر سازمان اطلاعات هستند.

وی در ادامه پرده از علت خشم خود برداشت و گفت: داعش با حمله به برادران ما در گروه احرار الشام مرتکب جرم و تجاوز شده اند.

به این ترتیب مشخص می شود که عرعور نگران شکست های سنگینی است که در درگیری های داخلی میان گروه های مسلح به گروه های وابسته به عربستان سعودی وارد شده است.

گروه های مسلح تأکید می کنند که "ابو وائل العراقی" از سران داعش، قاتل "ابوبصیر اللاذقانی" و "جلال بایرلی" فرمانده سابق گروه موسوم به "هجرت به سوی خدا" است که شماری از پرسنل بیمارستان صحرایی نزدیک روستای ربیعه را کشت و شش شخص دیگر از جمله شیخ جلال بایرلی را اعدام کرد.

ناظران سیاسی بر این باورند که اتهامات عرعور ضد داعش، تلاشی سعودی برای در تنگنا قرار دادن این گروه از خارج است، زیرا این گروه در درگیری با گروه های مسلح وابسته به عربستان سعودی در سوریه ضربه های سختی به آنها وارد کرده است.

26

 

پربیننده ترین خبرها