ردپای دستگاه اطلاعات عربستان در انفجارهای عراق

ردپای دستگاه اطلاعات عربستان در انفجارهای عراق
پنج‌شنبه 28 آذر 1392 - 21:34

معارض عربستانی و یکی از رهبران ائتلاف آزادی و عدالت تاکید کرد دستگاه اطلاعات عربستان سعودی مسئول کشتارها در عراق به ویژه در آستانه اربعین حسینی است.

به گزارش پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از رهبران ائتلاف معارض «آزادی و عدالت» عربستان که در شهر «قطیف» فعالیت می‌کند، اظهار داشت: دستگاه اطلاعات عربستان سعودی مسئول کشتارها در عراق به ویژه در آستانه اربعین حسینی و راهی شدن میلیون‌ها زائر برای حضور در مراسم اربعین در کربلای معلی است.
این معارض عربستانی که به دلایل امنیتی خواستار عدم افشای هویت خود بود، گفت: عربستان سعودی نه تنها عامل کشتارهای عراق بلکه عامل کشتارها در سراسر کشورهای مسلمان است و از این حیث مسلمانان باید در برابر این جریان وهابی تکفیری بایستند و با آن مقابله کنند.
وی در ادامه افزود: این جریان موجب نابودی و فساد و تباهی و کشتار تنها فرد بی‌‌گناه در سراسر کشورهای اسلامی و عربی شده و این وظیفه انسانی است که در برابر چنین جریانی ایستاد.
عناصر مسلح وهابی بعد از ظهر سه‌شنبه گذشته شماری از زائران اهل قطیف عربستان را در شهر سامراء عراق هدف قرار دادند که بر اثر آن «تُقى ماجد الجشی»، کودک 5 ساله از اهالی قطیف به شهادت رسید و مادرش زخمی شد. این تیراندازی غیر از آن جندین زخمی نیز برجا گذاشت.
"تقى الجشی" به همراه خانواده‌اش در «کاروان إیمان» ضمن سفر به عراق قصد حضور در مراسم اربعین حسینی را داشت.
منبع: خبرگزاری فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها