پشت پرده دستگیری چند آقازاده‌ در ترکیه

پشت پرده دستگیری چند آقازاده‌ در ترکیه
جمعه 29 آذر 1392 - 12:22

سخنگوی مسلمانان ضد سرمایه‌داری ترکیه هدف اصلی عملیات اخیر و دستگیری برخی فرزندان وزرای کابینه را بستن پرونده اردوغان و حزب عدالت و توسعه دانست.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم "اوزگور کاظم کیوانچ" با اشاره به عملیات اخیر در ترکیه و دستگیری برخی فرزندان وزیران کابینه اردوغان به جرم اختلاس و پولشویی و رشوه، این عملیات را ناشی از درگیری بین حزب عدالت و توسعه و جماعت گولن دانست و گفت: با این عملیات دیگر آشتی بین این 2 دشوار به نظر می‌رسد.


 

 

 

وی همچنین به تشریح دیدگاه‌های مسلمانان ضد سرمایه داری درباره موضوعات دیگر نظیر اعتصاب غذای وکلای کردتبار مجلس ترکیه و نیز بحران سوریه و جنگ در این کشور پرداخت.
وی گفت که دولت اردوغان مسئول شماره یک این جنگ و خون‌های ریخته شده مردم بیگناه این کشور است.
کیوانچ درباره دستگیر شدن برخی از فرزندان وزیران کابینه اردوغان خاطرنشان کرد که این ماجرا در واقع سر آغاز عملیات خاتمه دادن به دولت اردوغان و حزب حاکم عدالت و توسعه از سوی جماعت گولن در واکنش به تلاش اردوغان برای از بین بردن نفوذ جماعت در آموزشگاه‌های خصوصی ترکیه است.
سخنگوی مسلمانان ضد سرمایه داری در ارتباط با سیاست‌های دولت اردوغان در قبال تحولات سوریه و حضور پناهجویان سوری در خاک ترکیه نیز تصریح کرد که مسئول اصلی جنگی که در سوریه در جریان است شخص اردوغان و حزب حاکم عدالت و توسعه بوده و خون‌های ریخته شده مردم سوریه بر گردن وی است.

وی افزود: دولت اردوغان که تبدیل به عامل اجرایی سیاست‌ها و استراتژی‌های قدرت‌های امپریالیستی شده، ترکیه را به سوی تاریکی عمیقی سوق می‌دهد.
منبع: خبرگزاری فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها