گزارش العالم از جدیدترین تحولات سوریه

جمعه 29 آذر 1392 - 23:11

حمله ارتش سوریه به قایق های حامل تروریست ها در دریاچه "الرستن" و ادامه عملیات در شهرک صنعتی "عدرا"در حومه دمشق و شهرهای حلب و حمص از جمله مهمترین تحولات 24 ساعت گذشته سوریه به شمار می رود.

خبرنگار شبکه خبری العالم از دمشق گزارش داد: ارتش سوریه، قایقهای حامل سلاح و افراد مسلح را در دریاچه الرستن در ریف حمص هدف قرار داد.

همچنین در حمله ارتش به تجمع افراد مسلح در ریف دمشق، حلب و حمص ده ها نفر از افراد مسلح به هلاکت رسیده یا زخمی شدند.

ارتش به عملیات در منطقه عدرا و اطراف آن نیز ادامه داد و به منظور جلوگیری از ورود و خروج افراد مسلح و رسیدن کمکهای نظامی و لجستیکی به آنان، این شهر را به محاصر خود درآورد.

به گفته یک منبع در ارتش سوریه، روز گذشته در یک کمین ارتش، 30 تا 40 فرد مسلح کشته شدند.

ارتش سوریه همچنین توانست تجمع افراد مسلح در نزدیک منطقه عدرا به ویژه در نواحی العالیه، العب و الریحان را هدف قرار دهد. همچنین نظامیان ارتش سوریه به انبارهای سلاح و مهمات تروریست ها در مزارع العب، عالیه در دوما و در غوطه شرقی در ریف دمشق که از مهمترین مراکز تجمع افراد مسلح است، حمله کردند و ضمن نابودی تسلیحات آنها، شمار زیادی از تروریست ها را به هلاکت رساندند.

تجمع افراد مسلح در منطقه المرج نیز هدف حملات ارتش قرار گرفت و همچنین درگیری هایی در اطراف دیرسلمان در غوطه شرقی رخ داد. عملیات ارتش در حومه جنوب دمشق به ویژه خان الشیخ به کشته و زخمی شدن 12 فرد مسلح انجامید.

در حومه شمالی دمشق هم ارتش سوریه افراد مسلح را در منطقه یبرود که نوک پیکان حضور افراد مسلح در شهر القلمون است، هدف قرار داد. تجمع افراد مسلح در محله الصالحیه و مزارع ریما نیز هدف حمله نیروهای ارتش قرار گرفت.

ارتش سوریه همچنین به تعقیب افراد مسلح در نواحی المشجر جنوبی و تلبیسه ادامه داد و تجمع آنان در منطقه الغمطو و الدارالکبیره را هدف قرار داد.   

نظامیان ارتش سوریه همچنین به خودروهای حامل سلاح و افراد مسلح در شمال نیرب و الزوزو حمله کردند و تلاش افراد مسلح برای اشغال بیمارستان الکندی و اطراف زندان مرکزی در المسلمیه نیز ناکام ماند.  

20-14:52
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها