لغو سفر مبلغ وهابی به لندن به دلیل اظهارات ضد شیعه

لغو سفر مبلغ وهابی به لندن به دلیل اظهارات ضد شیعه
شنبه 30 آذر 1392 - 08:25

یک روزنامه انگلیسی از اقدام مقامات این کشور در لغو ناگهانی ویزای "عادل الکلبانی" مبلغ وهابی به لندن به دلیل اظهارات وی ضد شیعیان خبر داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "دیلی اکسپرس" در گزارشی تأکید کرد، ویزای عادل الکلبانی امام سابق مسجد الحرام هنگامی که در فرودگاه "ملک خالد" قصد داشت به انگلیس سفر کند، لغو شد.
بر اساس این گزارش، کلبانی قرار بود در این سفر از چند مسجد در انگلیس دیدن کند و چند سخنرانی نیز در برنامه سفر او گنجانده شده بود. ولی ویزای او بدون اعلام قبلی لغو شد.
سایت سعودی "صدی" با اشاره به سفر کلبانی به انگلیس در سال 2008، به نقل از دیلی اکسپرس نوشت: کلبانی در سال 2008 مطالبی را در خصوص شیعیان مطرح کرد که همین امر موجب شد کارشناسان انگلیسی از تلاشهای او برای تفرقه افکنی بین شیعیان و اهل تسنن در انگلیس ابراز نگرانی کنند.
کلبانی به سایت "عرب نیوز" گفت هنگامی که به فرودگاه بین المللی "ملک خالد" رفت و نزدیک هواپیما رسید، به او گفته شد که مسئولان نامه ای از سفارت انگلیس دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه حق ورود به انگلیس را ندارد. این درحالی است که وی در اکتبر گذشته ویزای خود را از سفارت انگلیس در ریاض دریافت کرده بود.
سفارت انگلیس دلیل اعطای ویزا به کلبانی و سپس لغو ویزای وی را اعلام نکرده است.
کلبانی همچنین گفته است: نمی‌دانم چرا با سفر من مخالفت کردند، من 4 سال قبل به انگلیس سفر کرده بودم. شنیده ام که از سفر برخی علمای دیگر نیز به انگلیس جلوگیری شده و ویزای آنها به این کشور نیز لغو شده است.
کلبانی تأکید کرد که احساس می کند مسئولان انگلیسی تمایلی ندارند که وی با مسلمانان آن کشور ارتباط برقرار کند.

پربیننده ترین خبرها