روسیه موشکهای بالستیک درمرزهای ناتو مستقر می کند؛

رویارویی روسیه با سپر موشکی آمریکا

رویارویی روسیه با سپر موشکی آمریکا
شنبه 30 آذر 1392 - 13:13

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور پس از ارزیابی تهدیدهای بالقوه، در خصوص استقرار موشک‌های بالستیک نزدیک مرز کشورهای اروپایی عضو ناتو تصمیم گیری می کند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی از مسکو اعلام کرد: زمانی که چنین ضرورتی اقتضا کند، تصمیم‌گیری برعهده ارتش خواهد بود.
لاوروف خاطر نشان کرد فقط افراد حرفه ای می‌توانند ارزیابی معتبری در خصوص مخاطراتی که بخش اروپایی سپر موشکی آمریکا برای امنیت ملی روسیه ایجاد می‌کند، انجام دهند.
وی افزود: استقرار سامانه های‌ موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای "اسکندر-ام" نزدیک مرزهای ناتو می‌تواند در نهایت بخشی از واکنش روسیه به طرح‌های دفاع موشکی ناتو باشد.
رسانه‌ها هفته گذشته اعلام کردند که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد دست‌کم 10 سامانه اسکندر در منطقه کالینینگراد روسیه در حاشیه دریای بالتیک و در امتداد مرز این کشور با کشورهای منطقه بالتیک و استونی، لتونی و لیتوانی (اعضای ناتو) مستقر شده است.
این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز پنجشنبه (28آذر ماه) استقرار موشک‌های اسکندر را تکذیب و اعلام کرد مقامات این کشور هنوز چنین تصمیمی نگرفته‌اند.
در عین حال وزارت دفاع روسیه نیز هفته گذشته در بیانیه مبهمی، اعلام کرد موشک‌های اسکندر در منطقه نظامی غرب این کشور مستقر شده که شامل کالینینگراد و همچنین بخش‌ اروپایی روسیه است.
در پی انتشار این بیانیه، نمایندگان چندین کشور عضو ناتو اعلام کردند این اقدام ممکن است تنش‌ها با روسیه را تشدید کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها