شناسایی چند پهپاد بیگانه در رزمایش ارتش

شناسایی چند پهپاد بیگانه در رزمایش ارتش
شنبه 30 آذر 1392 - 13:50

فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب شرق کشور از شناسایی پهپادهای نیروهای فرامنطقه‌ای در خلال رزمایش ارتش خبر داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سرهنگ "محمدرضا فرزان" در پاسخ به سئوالی در خصوص فعالیت های نیروهای فرامنطقه ای در خلال رزمایش اظهار داشت: فعالیت های بیگانه در منطقه صورت گرفته که مراقبت های لازم را انجام و پوشش کامل دفاعی جهت جلوگیری از تهدیدات لحاظ شده است.
سرهنگ فرزان در پاسخ به این که "آیا تا کنون پهپادهای جاسوسی فعالیت خاصی در منطقه داشته اند؟ "عنوان کرد: چند پهپاد همزمان با رزمایش شناسایی شد که اصولاً این پهپادها جهت شناسایی و جمع آوری اطلاعات توسط نیروهای فرامنطقه‌ای در منطقه فعالیت می‌کنند که این نوع فعالیت‌ها دفع و در انجام ماموریت‌های آنها اخلال ایجاد کرده‌ایم.
سرهنگ فرزان پوشش هوایی، دفاع هوایی و تامین امنیت فضای کشور را وظیفه پدافند هوایی عنوان کرد و گفت: وظایف پدافند هوایی در رزمایش فدائیان حریم ولایت 4 کنترل، هدایت و تکمیل ماموریت های آفندی نیروهای هوایی است.
وی اظهار داشت: پوشش و تامین امنیت هوایی، کمک به پروازهای تهاجمی و آفندی، تعیین مسیرها و موقعیت های اهداف از جمله دیگر وظایف پدافند در این رزمایش است.
فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب شرق کشور اظهار داشت: وظیفه ذاتی پدافند این است که فضای کامل کشور و بخشی از فضای خارج از کشور را تحت پوشش خود داشته باشد که در خلال این رزمایش تمامی تحرکات نیروهای فرامنطقه ای کاملاً تحت نظر است و رصد می شود. همچنین تامین امنیت یگان‌های پروازی حاضر در این  رزمایش بزرگ برای انجام فعالیت های آفندی بر عهده پدافند هوایی است.
منبع: خبرگزاری تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها