مناطق مهمی از عدرا در کنترل ارتش سوریه قرار گرفت

يکشنبه 1 دی 1392 - 14:22

خبرنگار شبکه خبری العالم تأکید کرد، ارتش سوریه کنترل چند منطقه مهم از شهر عدرا در استان ریف دمشق را به دست گرفته است.

خانم "دارین فضل" روز یکشنبه گزارش داد: ساختمانهای مهمی در شهر عدرا در ریف دمشق تحت کنترل ارتش سوریه درآمده است.

وی افزود: البته هنوز در مناطقی از بخش مسکونی شهر صنعتی عدرا، مردم در خانه هایشان از سوی افراد مسلح تحت محاصره هستند و همین مساله باعث شده است که ارتش به منظور جلوگیری از آسیب دیدن شهروندان حمله به این منطقه را شدت نبخشد.
خبرنگار العالم همچنین گزارش داد: دهها نفر از عناصر گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) که سعی داشتند به منطقه عقربا نزدیک فرودگاه بین المللی دمشق نفوذ کنند در کمین نیروهای ارتش گرفتار و کشته شدند. این افراد مسلح قصد داشتند محاصره اطراف غوطه شرقی را بشکنند. 
در حالی که ارتش سوریه به پیشروی خود در مناطق گسترده ای از غوطه ادامه می دهد، شدیدترین درگیری ها در دیرسلمان، البلالیه، القادسیه و حزرما رخ می دهد که براثر آن شماری از افراد مسلح جبهه النصره به هلاکت رسیده اند و محمد کریم یکی از فرماندهان گروههای مسلح از جمله آنها بود.
"عفیف دله" تحلیل گر سیاسی سوری به خبرنگار العالم گفت: خطر اصلی در غوطه دفع شده است. افراد مسلح قصد داشتند از آنجا به عنوان پایگاه اصلی برای حمله به دمشق استفاده کنند.
از سوی دیگر خبرها از درگیری های شدید میان گروه های مسلح از جمله بین افراد مسلح داعش و افراد مسلح احرار الشام در گذرگاه مرزی تل ابیض در رقه برای به دست گرفتن کنترل این گذرگاه حکایت دارد.
عفیف دله افزود: برخی گروه های مسلح مستقیما با دستگاه اطلاعاتی ترکیه ارتباط دارند و برخی دیگر نیز با دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی همکاری می کنند؛ این گروهها یکدیگر را مسئول شکست های پی در پی می دانند و درباره تقسیم غنایم نیز دچار اختلاف هستند.
دارین فضل همچنین از پخش تصاویر و اسامی کشته شدگان گروههای مسلح در دیرالزور خبر داد و افزود: اخبار شکست آنها در نبردی به نام غزوه الخیر نیز اعلام شده است.
در حالی که تلاش های بین المللی به منظور برگزاری کنفرانس "ژنو2" ادامه دارد و گروههای مسلح تلاش می کنند به موفقیت هایی دست یابند، فرمانده گروه موسوم به ارتش آزاد خواستار وحدت افراد مسلح قبل از نشست ژنو شده است.

-21-22:52

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها