طرح ضربتی المالکی برای سرکوب القاعده در عراق

طرح ضربتی المالکی برای سرکوب القاعده در عراق
يکشنبه 1 دی 1392 - 21:29

یک منبع آگاه نظامی عراقی روز یک شنبه از طرح یک هفته‌ای نوری مالکی برای سرکوب القاعده در صحرای الانبار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع آگاه در مقر فرماندهی عملیات "البادیه و الجزیره" گفت: نوری مالکی نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح، به منظور ریشه کن کردن القاعده در مناطق صحرایی استان الانبار، برنامه ای یک هفته ای را در دستور کار قرار داده است.

وی با تاکید بر این که نوری مالکی شخصا بر این عملیات نظارت می کند، از دوبار تماس مستقیم نوری مالکی با فرماندهان ارتش درباره این عملیات خبر داد.

به گفته این منبع، بالگردهای جنگی عراقی، بر فراز آسمان استان الانبار به پرواز درآمدند و اماکن عناصر مسلح را گلوله باران کردند و توانستند هفت خودروی عناصر القاعده را در منطقه 160 در مرکز صحرای الانبار منهدم کنند.

این منبع آگاه درباره تلفات این عملیات نیز گفت: تاکنون یکی از رهبران سازمان داعش به هلاکت رسیده و پنج تن از عناصر مسلح که یکی از آن ها "ابواحمد السوری" (از اتباع سوریه) است، بازداشت شده اند. شماری از عناصر مسلح نیز زخمی شده اند که از تعداد زخمی ها آمار دقیقی در دست نیست. یک کامیون حمل تانکر و هفت خودروی آنان نیز منهدم شد.

نیروهای تیپ هفتم ارتش عراق، دیروز در جریان بازرسی یکی از مخفیگاه های سازمان القاعده با آنان درگیر شدند و 16 تن از نیروهای ارتش عراق در منطقه الحسینیات واقع در صحرای حوران کشته شدند.
در پی این درگیری، نیروهای امنیتی عراق در عملیات نظامی گسترده ای را در صحرای الانبار آغاز کردند و تیپ هفت و تیپ یک ارتش عراق با پشتیبانی بالگردهای جنگی به نبرد با این عناصر تروریست فرستاده شدند.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها