درگیری کردهای ترکیه و پلیس در مرز سوریه

درگیری کردهای ترکیه و پلیس در مرز سوریه
دوشنبه 2 دی 1392 - 13:10

درپی تظاهرات کُردهای ترکیه در منطقه‌ای مرزی نزدیک سوریه برای ابراز همبستگی با کُردهای سوریه؛ نیروهای پلیس ترکیه با آنها درگیر شدند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس ترکیه برای متفرق کردن معترضان کُرد از گاز اشک آور و خودروهای آبپاش استفاده کرد.
این تظاهرات در ابتدا با تجمع هزاران نفر نزدیک مرز ترکیه با سوریه بطور مسالمت آمیز آغاز شد؛ که پس از اقدام معترضان برای ورود به خاک سوریه به درگیری میان آنها با نیروهای امنیتی ترکیه منجر شد.
حزب صلح و دموکراسی ترکیه که از کردهای ترکیه حمایت می کند مسئولیت برگزاری این تجمع را برعهده داشت.
خبرگزاری رویترز اعلام کرد که پلیس و نیروهای ارتش ترکیه در مقابله با معترضان که سنگ پرتاب می کردند از گاز اشک آور و خودروهای آبپاش استفاده کردند.

از آغاز جنگ در سوریه، کردهای این کشور نیز به شدت با گروه های وابسته به القاعده درحال درگیری هستند. این گروه ها بیشتر از مناطق مرزی ترکیه و اردن وارد سوریه شده اند.
نیروهای پلیس ترکیه دیروز (یکشنبه اول دی ماه) نیز با گروهی از معترضان که در بخش آسیایی استانبول گرد هم آمده‌ بودند درگیر شد و برای برای متفرق کردن آنان از خودروهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کرد.
این تظاهرات که نخست در مخالفت با اجرای چند پروژه شهری دولت آنکارا برگزار شده بود به سرعت به تظاهراتی علیه حزب حاکم که در رسوایی فساد و پرداخت رشوه دست داشته، تبدیل شده است.

آنکارا به طور رسمی تا به حال ۲۴ نفر از جمله پسران معمر گولر، وزیر کشور و یافر جاگلایان، وزیر اقتصاد ترکیه را در جریان تحقیق و رسیدگی به پرونده فساد دستگیر کرده است.

همچنین، مقام‌های ترکیه در ادامه تحقیقات خود روز یکشنبه ۲۵ رییس پلیس دیگر این کشور را اخراج کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها