عملیات گسترده ارتش عراق در استان الانبار

عملیات گسترده ارتش عراق در استان الانبار
دوشنبه 2 دی 1392 - 14:17

عملیات گسترده ارتش عراق در بیابان های استان انبار تا نزدیکی مزرهای سوریه و اردن، به هدف پاکسازی این مناطق از تروریست های القاعده ادامه دارد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به گفته یک منبع نظامی در استان الانبار، نیروهای عراقی با حمایت بالگردهای نظامی، در عملیاتی در مناطق ادیی، حوران و ابیض توانستند شماری از تروریستها را به هلاکت برسانند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش با تحت کنترل در آوردن مسیر بیابانی در این مناطق، فرار عناصر تروریستی القاعده به  سوریه یا اردن را دشوار کردند.

در همین راستا، "حمید هایس" رئیس شورای "انقاذ" در استان الانبار، از مشارکت ده ها تن از نیروهای عشایر در جنگ با تروریست های القاعده در صحرای الانبار خبر داد.

"نوری مالکی" نخست وزیرعراق در پیامی تلویزیونی، از ارتش این کشور خواست برای پایان دادن به نا امنی در استان الانبار به دلیل تبدیل شدن محل تحصن ها در این شهر به مقر القاعده وارد عمل شوند.

مالکی تأکید کرد: تحصن ها در الانبار به نقطه آغازی برای بمبگذاری خودروها و کمربندهای انفجاری در عراق تبدیل شده و نمی توان درباره این مسأله سکوت کرد.
وی افزود: تحصن کنندگان باید صحنه را خالی کنند و القاعده را تنها بگذارند.
نخست وزیر عراق از نیروهای مسلح خواست درقبال القاعده موضعی قاطع اتخاذ کنند و الانبار و کل عراق را از اقدامات این گروه رهایی بخشند.
سخنان مالکی پس از کشته شدن فرمانده لشکر هفتم ارتش به همراه شماری از افسران و نیروهای ارتش در عملیات یورش به یکی از مخفیگاه‌های القاعده در غرب استان الانبار مطرح می‌شود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها