سالگرد انقلاب فلسطین در پایتخت بحرین + عکس

سالگرد انقلاب فلسطین در پایتخت بحرین + عکس
پنج‌شنبه 5 دی 1392 - 22:35

مردم بحرین، علیرغم شرایط دشواری که دارند، در مراسمی سالروز آغاز انقلاب فلسطین را در منامه گرامی داشتند.

به گزارش  پایگاه خبری شبکه العالم، سید "رضی الموسوی" دبیرکل جمعیت کار دموکراتیک بحرین (وعد) تاکید کرد که مبارزات شخصیت های میهن پرست برای دستیابی به عزت ملی در هر جای جهان باشد، برای ما محترم و عزیز است.

وی امروز (پنج شنبه) در مراسمی در مقر جمعیت وعد در منامه به مناسبت سالروز آغاز انقلاب فلسطین، اظهار داشت: یکی از مبارزانی که در این مجال برای ما عزیز است و باید از مبارزات و پایمردی های او تجلیل کرد، "احمد سعدات" دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین است که چند روز پیش، در زندان رژیم صهیونیستی، به همراه همرزمان اسیرش، چهل و ششمین سالگرد تاسیس جبهه خلق برای آزادی فلسطین را جشن گرفتند، گروهی که 46 سال پیش توسط فرمانده  فلسطینی "جورج حبش" و شهید "ابوعلی مصطفی" و همرزمانش تاسیس شد.
الموسوی همچنین میلاد حضرت مسیح (ع) را نیز به فلسطینی ها و تمام جهانیان تبریک گفت و خاطرنشان کرد: آن چه امروزه در بیت لحم می گذرد توطئه ای ضد عزت فلسطینی ها است.

از سوی دیگر "عبدالله ملک" رئیس جمعیت بحرینی مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، از ایستادگی و پایمردی اسیران فلسطینی در زندان ها تجلیل و قدردانی کرد و گفت: اسیران فلسطینی، زندان ها را به مدرسه های ایستادگی و ادامه مبارزه از داخل زندان تبدیل کردند تا به جهان اعلام کنند که فلسطینی ها هیچ گاه از حق آزادسازی سرزمین و بازگشت به اراضی اشغال شده، دست نخواهند کشید. "سامر العیساوی" یکی از این قهرمانان بود که با اعتصاب غذای 9 ماهه در زندان، رکورد اعتصاب غذا را در طول تاریخ شکست و ما به او و همرزمان اسیرش درود می فرستیم.

"ابراهیم کمال الدین" عضو کمیته مرکزی جمعیت کار دموکراتیک (وعد) از پیوند و همبستگی ملت های بحرین و فلسطین در دفاع از مساله فلسطین یاد کرد و گفت: با وجود شرایط دشواری که ملت بحرین سالها گرفتار آن بوده است، مساله فلسطین، همواره به عنوان سرلوحه مبارزات بحرینی ها بوده است. بحرینی ها همیشه از انتفاضه فلسطین و ایستادگی فلسطینی ها و پافشاری بر احقاق حقوق پایمال شده ای نظیر حق بازگشت و حق آزادی سرزمین و تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس شریف حمایت کرده اند.

وی افزود: ملت بحرین، از سال 1974، علیه تجزیه فلسطین قیام کرد و به مخالفت با آن پرداخت و فلسطین را تنها از آن ِ فلسطینی ها دانست و با برگزاری تظاهرات و راه پیمایی ها، ضد تقسیم فلسطین به دو کشور واکنش نشان داد.

در این مراسم، شخصیت ها و فعالانی از طیف های مختلف حضور داشتند و سخنرانی هایی در حمایت از حق ملت فلسطین صورت گرفت و سرودهایی در حمایت از مقاومت و ضرورت وحدت فلسطینی ها ضد دشمن اشغالگر اجرا شد.

26

 

پربیننده ترین خبرها