ادامه شهرک سازی توسط رژیم صهیونیستی

ادامه شهرک سازی توسط  رژیم صهیونیستی
جمعه 6 دی 1392 - 21:11

العالم - رژیم صهیونیستی، همزمان با آزاد کردن 26 اسیر فلسطینی، احداث هزار و 400 واحد مسکونی را در شهرک های صهیونیست نشین باریکه غزه و کرانه باختری آغاز می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) با اعلام این خبر تاکید کرد: 600 واحد مسکونی از این واحدهای جدید، در قدس شرقی ساخته خواهد شد.

پیش از این، یک مقام صهیونیست اعلام کرده بود که اوائل هفته آینده، همزمان با آزادی سومین گروه از اسیران فلسطینی در چارچوب روند سازش با تشکیلات خودگردان، موضوع احداث واحدهای جدید مسکونی نیز اعلام خواهد شد.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چارچوب مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان، ناچار شده است با آزادی اسیران فلسطینی که دارای محکومیت های بلندمدت هستند و مدت زیادی از محکومیتشان را گذرانده اند، موافقت کند و در تاریخ 30 جولای با آزادی 104 اسیر فلسطینی در ازای پیشرفت مذاکرات موافقت کرد.

تاکنون دو گروه از این اسیران، در 13 آگوست و 30 اکتبر آزاد شده اند و 26 نفر دیگر نیز قرار است در روز 29 دسامبر، در چارچوب گروه سوم، آزاد شوند.

این در حالی است که بنابه اذعان رسانه های صهیونیستی، آمریکا و اتحادیه اروپا، به وضوح از رژیم صهیونیستی خواسته اند که از اعلام طرح شهرک سازی همزمان با آزادی 26 اسیر فلسطینی خودداری کند.

اما نتانیاهو هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد این موضوع را اعلام کند و در نشستی سیاسی گفت: حتی یک لحظه هم دست از ساخت و ساز و بهسازی شهرک ها دست نخواهیم کشید.

در واقع نتانیاهو بیم آن دارد که آزادی اسیران فلسطینی، اقدامی از موضع ضعف برای رژیم صهیونیستی تلقی شود، به همین سبب ترجیح داد تا تسلیم فشارهای اعضای تندرو کابینه شود.

در این میان، "یائیر لابید" وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی و رهبر حزب "آینده ای هست" و همچنین "عمیر پرتس" رهبر حزب میانه رو هاتنوها، از اقدام نتانیاهو در ربط دادن دو موضوع آزادی اسیران فلسطینی و احداث واحدهای مسکونی جدید، انتقاد کردند.

"موشه یعالون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی که روزنامه هاآرتس آن را منتشر کرد، گفت: اسرائیل، شریکی در فلسطین ندارد تا بتواند با او قرارداد صلح امضا کند.

26

پربیننده ترین خبرها