تظاهرات مردم الجزایر علیه فرانسه

تظاهرات مردم الجزایر علیه فرانسه
جمعه 6 دی 1392 - 22:25

العالم - شماری از فعالان مسلمان الجزایر، پس از نماز جمعه امروز، در الجزیره پایتخت این کشور، علیه تبعیض نژادی ضد مسلمانان در آفریقای مرکزی تحصن کردند و یاری آنان ضد تجاوزات فرانسه را از کشورهای اسلامی خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این تحصن در منطقه پرتردد "بلوزداد" در پایتخت الجزایر برگزار شد و ده ها تن از مردم با شرکت در ان ، دعوت حزب جبهه بیداری آزاد سلفی که حزبی در دست تاسیس است را لبیک گفتند.

تظاهر کنندگان، پارچه نوشته هایی در دست داشتند که در آن ها یاری مسلمانان در آفریقای مرکزی درخواست و تاکید شده است که آنان، با پشتیبانی نیروهای فرانسه در معرض کشتار قرار دارند.

بر روی یکی از پلاکاردها نوشته شده بود: "فرانسه از گروهک های جنایتکار صلیبی حمایت می کند که مسلمانان را می کشند." بر پارچه نوشته دیگری نیز این جمله نوشته شده بود: فرانسۀ صلیبی، بر بسیاری از کشورهای آفریقایی مسلط شده است و شرایط داخلی آن ها را تحت کنترل خود در آورده است.

"عبدالفتاح حمداش زراوی" رهبر حزب بیداری آزاد، طی برنامه های این تحصن بیانیه ای خواند که در آن آمده بود" فرانسه، کشوری متجاوز و صلیبی است که در دخالت نظامی در جمهوری آفریقای مرکزی هم از نظر نظامی و هم از نظر سیاسی و اقتصادی، جانب مسیحیان را ضد مسلمانان گرفته است و از آن گذشته، سیاست به حذف و حاشیه نشین کردن مسلمانان را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: گروهک های مسلح صلیبی مسیحی، مسلمانان را می کشند و اموال آن ها را چپاول می کنند و در مناطقی که اکثریتی مسلمان نشین دارند، ترس و وحشت حاکم می کنند.

زراوی مسلمانان جهان را به یاری مسلمانان قاره آفریقا فراخواند و تاکید کرد: باید جلوی فرانسوی های صلیبی گرفته شود تا از چپاول ثروت کشورهای آفریقایی و به بردگی کشیدن ملت های آفریقایی از طریق تبعیض نژادی دست بکشند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها