نخستین عکس از سرکرده جبهه النصره در سوریه

نخستین عکس از سرکرده جبهه النصره در سوریه
شنبه 7 دی 1392 - 07:56

رسانه ها به تازگی عکسی را از "ابومحمد الجولانی" سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه منتشر کرده اند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "الجولانی" سرکرده جبهه النصره و اطرافیانش همواره از انتشار تصویر وی در رسانه ها جلوگیری کرده اند.
گروه تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده، همزمان با آغاز جنگ در سوریه تشکیل شد و عناصر آن به اقدامات وحشیانه بسیاری در این کشور دست زدند. به صورتیکه با افشای جنایات این گروه در رسانه ها، برخی کشورهای غربی حامی گروه های مسلح در سوریه مجبور شدند برای کاستن از شدت رسوایی به وجود آمده، این گروه را در فهرست سازمانهای تروریستی خود قرار دهند.
شبکه الجزیره قطر اخیرا برای نخستین بار مصاحبه ای را با سرکرده جبهه النصره منتشر کرد. البته در این مصاحبه تصویری از الجولانی پخش نشد. و این تروریست معروف در طول مصاحبه پشت به دوربین بود.
در این مصاحبه که اقدامی ناکام از سوی قطر برای بهبود چهره این تروریست بود، الجولانی مدعی شد که "از اقدامات گروه های افراطی حمایت نمی کند".
خبرگزاری آمریکایی "اسوشیتد پرس" با انتشار عکس الجولانی تأکید کرد که این عکس را به تازگی از سوی اداره اطلاعات و امنیت عراق به دست آورده است.
نیروهای آمریکایی قبلا الجولانی را دستگیر کرده بودند و او برای مدتی در اردوگاه "بوکا" بود.
الجولانی معلم زبان عربی بود که در سال 2008 آزاد شد. وی پس از آن فعالیتها و همکاری خود را با "ابوبکر البغدادی" سرکرده القاعده در عراق آغاز کرد.
با توجه به تلاش الجولانی و اطرافیان او برای مخفی نگه داشتن هویتش، وی همچنان یکی از سران مرموز گروه های تروریستی به شمار می آید.
گزارشها حاکی است که الجولانی قبل از عضویت در القاعده معلم زبان عربی بود. وی اکنون 39 سال دارد. وی با آغاز جنگ در سوریه به این کشور رفت و "جبهه النصره" را تأسیس کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها