سر نخ هایی جدید درباره ترور وزیر سابق لبنانی

سر نخ هایی جدید درباره ترور وزیر سابق لبنانی
شنبه 7 دی 1392 - 11:03

جدیدترین اطلاعات در خصوص پرونده ترور " محمد شطح"وزیر دارایی پیشین لبنان حاکی است خودروی زیتونی رنگی که در انفجار بیروت ازآن استفاده شد، اوایل سال جاری از منطقه الرمیله در ساحل الشوف ربوده شده بود.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، تحقیقات به عمل آمده حاکی است که نخستین خودروی مشکی رنگی از نوع "هوندا"  متعلق به یکی از نیروهای امنیت داخلی لبنان بود که از منطقه ساحل الشوف ربوده شده بود. نیروهای ارتش لبنان، چند روز پس از سرقت خودروی زیتونی رنگ (که در انفجار از آن استفاده شد) خودروی سیاه رنگ را در یکی از ایست های بازرسی در ورودی اردوگاه عین الحلوه، توقیف کرده بودند.

راننده این خودرو"أحمد. أ " ملقب به"ابو الداوود" بود که طی بازجویی ها اعتراف کرد که "موسى م" و "محمد ص" ملقب به "محمد السريع" باهم درسرقت "هوندا سي. آر وي" متالیک با پلاک شماره 177647/ص، همکاری داشتند. این خودرو دیروز در مسیر شطح منفجر شد.

"ابو الداوود" گفت که این خودرو از مدتی پیش وارد اردوگاه عین الحلوه شده و به شخصی به نام"طلال الأردني" تحویل داده شده بود.

منابع لبنانی تأکید کردند، که "موسى م" و"محمد السريع" وابسته به جنبش "فتح الاسلام" و تحت فرمان " هيثم الشعبي " سرکرده این گروه هستند.

این منابع همچنین خاطرنشان کردند که در حال حاضر شخصی به نام " مرشد عبد الرحمن " (که تابعیت لبنانی ندارد) درارتباط با قضیه دو خودرو در زندان مرکزی " رومیه" بازداشت است و از سوی سرویس های امنیتی تحت بازجویی قرار دارد؛ وی در اعترافات خود به بازپرسان گفته است که سارقان خودروی بمب گذاری شده یعنی موسى م. و"محمد السريع" که وابسته به جنبش فتح الاسلام هستند، و آنها این خودرو را به اردوگاه عین الحلوه برده بودند.

از سوی دیگر، سایت خبری تحلیلی "الحدث نیوز" نوشت: نهادهای اطلاعاتی سعودی نیز از متهمان این انفجار است. این کشور سناریویی را برای تفرقه افکنی در لبنان و وارد کردن تکفیری ها و انتحاری ها به لبنان در دستور کار دارد .. گزارشهای امنیتی لبنان بیانگر آن است که نهادهای اطلاعاتی سعودی در حال تسهیل فعالیت جریانهای وابسته به القاعده در لبنان است و در حال وارد کردن این عناصر از سوریه به لبنان می باشد و در این زمینه از اردوگاه های آوارگان فلسطینی سوء استفاده می کند.

بر اساس این گزارش، ناآرام کردن صحنه داخلی لبنان از اولویتهای "بندر بن سلطان" رئیس سازمان امنیت و اطلاعات عربستان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها