وزیر آل‌خلیفه تفاوت آیه قرآن با ضرب المثل را نمی‌داند !

وزیر آل‌خلیفه تفاوت آیه قرآن با ضرب المثل را نمی‌داند !
يکشنبه 8 دی 1392 - 11:35

اشتباه فاحش وزیر اطلاع رسانی بحرین در استفاده از چند آیه قرآنی به عنوان ضرب المثل های قدیمی عربی، با موجی از انتقادها علیه وی در پایگاه های اجتماعی همراه شده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "سمیره رجب" پس از درج آیات 17 سوره رعد، 120 سوره نساء و دو آیه از سوره های انعام و فاطر در توییتر؛ از آنها به عنوان ضرب المثل های کهن عرب یاد کرد.
وزیر اطلاع رسانی بحرین در پاسخ به منتقدان، اشتباه فاحش خود را چنین توجیه کرد که تعدادی از سوره های قرآن در کتاب های کهن به کار گرفته شده و به نوعی ضرب المثل شده است، اما این بهانه تراشی نیز نتوانست حمله ای را که علیه وی در رسانه های مجازی شکل گرفته متوقف کند.
ادعای خانم سمیره رجب درحالی است که ضرب المثل های کهن عرب را امثال و حکم رایج میان مردم که دارای ایجاز و شکل معین وثابت در طول سالیان باشند؛ تشکیل می دهند.
ادبیات عامیانه نیز نوعی ابتکار شفاهی ملل است که شامل سخنان نظم و نثر، حماسه هاو قصه های مردمی، ترانه ها و ضرب المثل ها، چیستان و حکایت های عامیانه می شود و گاهی نیز عادات و آداب و رسوم مذهبی و هنرها و صنایع دستی سنتی هم به آن راه می یابد.
جواد فیروز نماینده سابق پارلمان بحرین که حکومت آل خلیفه به دلیل اعتراضات ضد حکومتی از وی سلب تابعیت کرده، در صفحه توییتر خود از این اقدام وزیر بحرینی انتقاد کرده است.

پربیننده ترین خبرها