نظر هیکل درباره رابطه امریکا با اخوان المسلمین

نظر هیکل درباره رابطه امریکا با اخوان المسلمین
يکشنبه 8 دی 1392 - 19:32

نویسنده و روزنامه نگار برجسته مصری گفت: امریکا به اخوان المسلمین به عنوان ابزار سلطه می نگریست اما حالا که مشخص شد اعتماد به این گروه اشتباه بوده، واشنگتن تلاش می کنند حمایت خود از این گروه را توجیه کنند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، محمد حسنین هیکل در گفت و گو با شبکه سی بی سی خاطرنشان کرد: جان کری از وجود یک طرح امریکایی برای جانشینی حسنی مبارک خبر داد و برای این منظور عمر سلیمان معاون سابق ریاست جمهوری مصر را کاندید کرده بود اما امریکایی ها بعدا تصور کردند نیروی سازمان یافته ای که به دنبالش هستند در اخوان المسلمین وجود دارد.

وی افزود: وقتی مشخص شد که اعتماد به اخوان المسلمین اشتباه بوده یا دست کم آنها قادر به حکمرانی نیستند، جان کری در سخنرانی هایش در اروپا و جاهای مختلف کار خود را این طور توجیه می کند که «ما قصد داشتیم عمر سلیمان را جانشین مبارک کنیم، اما حوادث ماه ژانویه همه ما را غافلگیر کرد».

هیکل اظهار داشت: حتی وجود بعضی افراد قدرتمند در مصر مثل "محمد حسین طنطاوی"، رییس شورای نظامی سابق مصر نیز، امریکا را از اعتماد کردن به اخوان باز نداشت.

وی خاطرنشان کرد: ما 120 مورد شنود وسایل ارتباطی در مصر داشتیم و دلیل این که مصر به جاسوسی از شهروندان خود پرداخت، بدعت امریکایی ها در جنگیدن به واسطه مزدوران است و این اولین بار است که از قرون وسطی تا کنون شاهد مقوله ای با عنوان "ارتش مزدوران" بوده ایم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها