سرمایه گذاری میلیاردی عربستان روی یک گروه جدید در سوریه

سرمایه گذاری میلیاردی عربستان روی یک گروه جدید در سوریه
دوشنبه 9 دی 1392 - 08:26

روزنامه انگلیسی "گاردین" نوشت: عربستان به دنبال اختصاص میلیون ها دلار برای مسلح کردن و آموزش هزاران فرد مسلح در سوریه است که در قالب گروهی جدید گرد هم آمده اند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم: روزنامه گاردین به نقل از منابع خبری سوری، عربی و غربی نوشت : تلاشها و سرمایه گذاری های عربستان بر گروه "جیش الاسلام" که به تازگی تأسیس شده متمرکز خواهد شد.
گروه جیش الاسلام اواخر سپتامبر 2013 تشکیل شد. 
این روزنامه انگلیسی افزود : براساس گزارشی غیرموثق ؛ اعضای جیش الاسلام با کمک پاکستان آموزش خواهند دید و تعداد آنها بین 5 هزار و بیش از 50 هزار نفر خواهد بود ولی دیپلمات ها و کارشناسان درباره عواقب بازگشت اعضای جیش الاسلام به کشورهای خود هشدار می دهند .
گاردین نوشت: بندر بن سلطان رئیس سرویس اطلاعاتی عربستان نیز آمریکا را زیر فشار گذاشته است زیرا آمریکا با مسلح کردن جیش الاسلام به موشک های ضدهوایی و ضدتانک مخالف است و فشارهایی نیز به اردن اعمال می شود تا اجازه دهد که از خاک خود کمک های نظامی به گروه های مسلح فعال در سوریه منتقل شود . 
گاردین به نقل از دیپلمات ها گزارش داد: عربستان از خیلی وقت پیش علناً حامی مسلح کردن مخالفان سوری بود و از زمان توافق آمریکا و روسیه درباره انهدام سلاح های شیمیایی سوریه فعالیت خود را برای سرنگون کردن نظام دمشق افزایش داده است زیرا معتقد است که این توافق مانع حمله نظامی به سوریه شد و موقعیت جهانی این کشور را ارتقا داد .

پربیننده ترین خبرها