درگیری در میدان تحصن استان الانبار

درگیری در میدان تحصن استان الانبار
دوشنبه 9 دی 1392 - 13:10

همزمان با انتشار خبرهایی ضد و نقیض درباره برچیدن چادرهای تحصن کنندگان در شهر "الرمادی" (در استان الانبار)، برخی خبرها نیز از درگیری تحصن کنندگان و نیروهای ارتش حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه "العراقیه" تأکید کرد، پلیس استان الانبار امروز (دوشنبه) عملیات برچیدن چادرهای تحصن کنندگان در این استان را آغاز کرد.
شبکه "العراقیه" اعلام کرد که این عملیات با همکاری شورای استانداری صورت گرفت.

این درحالی است که سایت خبری "السومریه نیوز" به نقل از یک منبع در پلیس استان الانبار گزارش داد، برخلاف خبر شبکه العراقیه، چادرها همچنان در میدان تحصن در شهر الرمادی وجود دارند.

این منبع خاطرنشان کرد، پلیس استان الانبار در پی درگیری عشایر و نیروهای ارتش از میدان تحصن خارج شد، و این درگیریها  همچنان ادامه دارد.

پیش از این رسانه ها به نقل از منبعی در پلیس استان الانبار تأکید کردند که درگیری افراد مسلح با نیروهای ارتش در این استان چندین کشته و مجروح بر جا گذاشت. این درگیری ها نزدیک میدان تحصن در "الرمادی" صورت گرفت.
این منبع خاطرنشان کرد که در جریان این درگیری ها یک تانک و 3 خودروی نظامی منهدم شد.

خبرنگار العالم نیز گزارش داد، عشایر الانبار از نیروهای ارتش عراق برای بازگرداندن امنیت به این استان حمایت می کنند.

از سوی دیگر، اداره مبارزه با تروریسم، امروز خبر حمله نیروهای امنیتی به تحصن کنندگان در الرمادی را رد کرد. این اداره خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی در آماده باش کامل هستند.
با آغاز عملیات گسترده ارتش در استان "الانبار" برای نابود کردن گروه های تروریستی، "نوری مالکی" نخست وزیر عراق هفته گذشته اعلام کرد که پس از پایان مهلت تعیین شده از سوی دولت، میادین تحصن را به هر صورت برمی چیند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها