گزارش خبرنگار العالم

چهارمین نشست گفتگو و ادامه خشونتها در مصر

چهارمین نشست گفتگو و ادامه خشونتها در مصر
دوشنبه 9 دی 1392 - 14:23

قاهره، العالم ـ در حالی که رییس جمهور موقت مصر چهارمین جلسه گفتگو برای بررسی "نقشه راه آینده کشور" را برگزار کرد، حملات خشونت آمیز و درگیری نیروهای امنیتی و هواداران اخوان همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، نمایندگان احزاب و گروه ها و اتحادیه های صنفی با حضور در نشستی به دعوت "عدلی منصور" رئیس جمهور موقت مصر، مواضع خود را درباره نحوه برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری و ماهیت قانون انتخاباتی اطلاع بیان کردند.
با آنکه این گفتگوها با رییس جمهور مصر به یک تصمیم نهایی منجر نشد، اما بیشتر حاضران در این نشست در خصوص اینکه باید اول انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، اتفاق نظر داشتند. آنان همچنین معتقد هستند که ادغام دو شیوه فردی و گروهی بهترین قانون انتخاباتی برای مصر است.

"مدحت نجیب" رییس حزب "الاحرار" خبرنگار شبکه العالم گفت، اگر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قبل از انتخابات پارلمانی در راستای منافع عالی کشور و امنیت ملی باشد، ما با این امر موافقیم.

احزاب و جریانهای سیاسی فعال در مصر در راستای حمایت از نقشه راه تدوین شده از سوی مسئولان کنونی این کشور، این روزها فعالیتهای گسترده ای را برای تشویق شهروندان جهت شرکت همه پرسی قانون اساسی و دادن رأی مثبت به آن، آغاز کرده اند.

این درحالی است که احزاب ائتلاف ملی حامی اخوان المسلمین با تحریم همه پرسی قانون اساسی هشدار دادند که در صورت تقلب، قانون اساسی جدید دوام چندانی نخواهد داشت.
"مجدی احمد حسین" رییس حزب "الاستقلال" (مخالف) در گفتگو با العالم تصریح کرد: "ما همه پرسی را تحریم کردیم زیرا حضور ما به مثابه به رسمیت شناختن کودتا است. این کودتا اساسا کودتا علیه قانون اساسی است که از راههای قانونی تدوین شده بود؛ و تصویب هر قانونی با تقلب هیچ ارزشی نخواهد داشت."
با از سرگیری درگیریها میان نیروهای امنیتی و دانشجویان هوادار اخوان المسلمین در داخل دانشگاه الازهر، و تلاش دانشجویان برای لغو امتحانات، پلیس با گاز اشک آور به آنان حمله ور شد و شماری از دانشجویان را بازداشت کرد. حمله به نیروهای امنیتی و پلیس نیز همچنان ادامه دارد، و به تازگی انفجار خودروی بمبگذاری شده نزدیک ساختمان اطلاعات نظامی در استان "الشرقیه" به مجروح شدن 4 تن از نظامیان منجر شد. این حادثه تلفات جانی نداشت.

Mal-29-23:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها