انگلیس اسناد محرمانه حمله به عراق را فاش می کند

انگلیس اسناد محرمانه حمله به عراق را فاش می کند
دوشنبه 9 دی 1392 - 15:08

روزنامه انگلیسی "ایندپندنت" به نقل از دولت این کشور، از تلاش برای افشای بیش از 100 سند محرمانه درباره زمینه سازی برای جنگ در عراق در سال 2003، خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه تأکید کرد که قصد دارد توصیه های بلر به بوش، مکالمات تلفنی ضبط شده، نشست ها و نزدیک به 200 دقیقه از مناقشات دولت را طی سال جدید منتشر کند.
این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد، فاش کردن این اسناد که ترجیحا طی چند ماه آتی انجام خواهد شد، کمکی به "سر جان چیلکوت" است که در حال تحقیق درباره جنگ عراق است، تا هر چه زودتر گزارش خود درباره نقش انگلیس در این جنگ را که به درازا کشیده، ارایه دهد.
ایندپندنت افزود: البته نگرانی هایی از مخالفت بلر و مقامات آمریکایی با انتشار این گزارشهای محرمانه وجود خواهد داشت، چرا که گفته می شود محتوای گزارش بیانگر تصمیم گیری ها و آمادگی آنها برای جنگ است .
یک منبع دولتی انگلیسی نیز با اشاره به پیشرفت های قابل ملاحظه در لغو محرمانه بودن بسیاری از اسناد گفت: عملیات برای رفع محرمانه بودن اسناد آغاز شده و تلاش می کنیم تا با ایجاد توازن هوشمندانه، برای افراد سابقه ای ایجاد نشود که بعدها ملزم به انتشار اسناد دیگر باشیم و به امنیت ملی نیز خللی وارد نشود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها