کمک ارتش سوریه به آوارگان شهرک عدرا

کمک ارتش سوریه به آوارگان شهرک عدرا
سه شنبه 10 دی 1392 - 12:33

هزاران شهروند سوری پس از حمله گروه های تروریستی به منطقه عدرا در استان "ریف دمشق"، به اطراف جاده بین المللی دمشق – حمص گریخته اند و ارتش نیز کمک های امدادی را در اختیار آنها قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش سوریه در عملیات تخلیه شهرک عدرا حضور داشت و بیش از 5 هزار نفر از ساکنان آن را در مکانی امن اسکان داد. برخی از این افراد ساکنان حرستا هستند که به عدرا پناهنده شده بودند و اکنون پس از حمله تروریست ها به عدرا مجبور به ترک اینت مکان شده اند.

مردم می گویند مخالفان اجازه خروج مردم از شهر را نمی داده و می گفتند در صورت خروج، ارتش سوریه آنها را می کشد.یکی از شاهدان عینی می گوید: مخالفان مسلح، زنان را در منطقه درگیری مستقر کرده تا مانع از حملات ارتش شوند. 

ارتش سوریه در محل اقامت آوارگان، کمک های اولیه را در اختیار آنها قرار داده است.

گروه های تروریستی متشکل از "جبهه النصره"، "لواء اسلام" و "جبهه اسلامی سوریه"، 11 دسامبر به شهرک صنعتی عدرا حمله کرده و دست به کشتار و قتل عام وحشیانه مردم زدند. تروریست ها خانه های مردم را آتش زده و اموال آنها را غارت کردند. همچنین شاهدان عینی از قتل عام و سر بریدن مردم این شهر خبر داده اند.

ارتش سوریه برای پیشبرد عملیات پاکسازی و نجات مردم از حملات وحشیانه گروه های مسلح قسمتی از شهر را از شهروندان تخلیه کرده است.سانا خبرگزاری دولتی سوریه همچنین گزارش داد، در هنگام خروج مردم از شهر، گروه های مسلح قصد حمله به مردم غیر نظامی را داشتند که ارتش به مواضع تروریست ها حمله و ده ها تن از آنها را به هلاکت رساندند.

گفتنی است تروریست های مسلح برای تحت فشار قرار دادن مردم و رهایی از محاصره ای که ارتش بر آنها در منطقه غوطه شرقی اعمال کرده، دست به هر جنایتی و رفتاری می زنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها