علت استعفای عریقات و اشتیه از مذاکرات سازش

علت استعفای عریقات و اشتیه از مذاکرات سازش
سه شنبه 10 دی 1392 - 15:05

برخی رهبران فلسطینی به تازگی افشا نمودند که یکی از علل استعفای صائب عریقات و محمد اشتیه اعضای تیم مذاکره کننده فلسطینی، آگاه شدن آنان از وجود یک شبکه مذاکره پنهانی با آمریکا و اسراییل به منظور توافق موقت بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع فلسطینی تاکید می کنند علت استعفای آنان عدم دستیابی به نتیجه در گفت وگو با همتایانشان در تل آویو نبوده است.     
پیشتر عریقات گفته بود که انتظار ندارد مذاکرات در پایان مهلت 9 ماهه در چارچوب طرح آمریکا به نتیجه برسد.
در ادامه این گزارش آمده است: آنچه مایه شگفتی بود، استعفای این دو سه ماه قبل از پایان مهلت مزبور بود که می گویند از کانال ارتباطی بی اطلاع بوده اند.
اشتیه تا این زمان به استعفا مصمم است اما عریقات به رغم آنکه خواستش به استعفا در را اعلام کرده، همچنان به فعالیتش ادامه می دهد.   
یکی از مخالفان در این باره گفت، محمود عباس رییس حکومت خودگردان فلسطین و عریقات موضعی مفهوم نسبت به روند مذاکرات ارائه نداده و عمدتا درباره تلاش تل آویو به منظور تحمیل شهرک سازی و یهودی سازی سخن گفته اند.   
در ادامه این گزارش آمده است، این شبکه بر خلاف شبکه کشف شده توسط یکی از مطبوعات صهیونیستی است که در آن اسحاق مولخو مشاور نخست وزیر رژیم صهیونیستی، باسل عقل بازرگان و نماینده مجلس که مشاور و از نزدیکان محمود عباس است، قبل از آغاز مذاکرات بود.   
شبکه جدید که توسط یکی از مشاوران محمود عباس اداره می شود، مسئولیت دستیابی به توافق موسوم به توافق چارچوب را داراست و جان کری وزیر خارجه آمریکا و تیمش کوشیدند این توافق را ترسیم نمایند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها