شادی آزادی اسرا و غم از دست دادن سرزمین

شادی آزادی اسرا و غم از دست دادن سرزمین
سه شنبه 10 دی 1392 - 21:27

رام الله، العالم ـ مردم فلسطین در رام الله، نوار غزه و قدس اشغالی از 26 اسیرآزاد شده که بیش از بیست سال در بند صهیونیست ها بودند، به گرمی استقبال کردند.

خبرنگار شبکه العالم از رام الله گزارش داد،  26 آزاده فلسطینی در قالب سومین گروه از اسرای آزادشده از زندان های رژیم اشغالگر، بامداد امروز (سه شنبه) پس از ساعتها انتظار در سرمای سخت، وارد کرانه باختری شدند و خانواده های آنها توانستند فرزندان خود را که برخی بیش از ربع قرن در اسارت بودند، در آغوش بکشند. آزادگان فلسطینی از زندانهای رژیم اشغالگر به گذرگاه بیت حانون در غزه و به قدس اشغالی و رام الله منتقل شدند.

مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و در راس آنها محمود عباس، به استقبال اسیران آزاد شده آمده بودند. عباس در سخنانی کوتاه بر آزادی همه اسیران قبل از هرگونه توافق سازش با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

این در حالی است که شادی آزادی اسیران، با تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق منطقه "الاغوار" به اراضی اشغالی، به کام فلسطینی ها تلخ شده و این گونه به نظر می رسد که بهای سیاسی مرحله سوم آزادسازی اسیران، گرفتن اراضی بیشتری از فلسطینی هاست که این بار نوار مرزی با اردن را شامل شده است.

"عبدالعال عنانی" مدیر کل باشگاه "اسیر فلسطینی" تاکید کرد: در صورتی که اسراییلی ها از عمل به هر یک از بندهای توافق شانه خالی کنند، پاسخ تشکیلات خودگردان "رجوع به نهادهای سازمان ملل" خواهد بود.

برخی بر این باورند که برای آزادسازی گروه چهارم اسیران فلسطینی، تشکیلات خودگردان باید یک جنگ سیاسی را پشت سر بگذارند، به ویژه که تل آویو، زبان باجگیری سیاسی را به خوبی می داند؛ اما مهم آن است که این تشکیلات نباید با مساله اسیران به عنوان مساله درجه دو برخورد کنند و این اشتباه بزرگ گذشته، امروز دیگر نباید تکرار شود.

از سوی دیگر، شعوان جبارین مدیر مؤسسه فلسطینی الحق اظهار داشت: هنگامی که یاسر عرفات "اعلامیه اصول" را امضا کرد، موضوع اسیران در آن توافقنامه جایگاهی نداشت، در حالی که این پرونده می توانست از همان آغاز بسته شود، اما (رژیم) اسراییل با حسن نیت با مسایل برخورد نمی کند و همواره می خواهد باج گیری کند، ولی ما گاهی اوقات با جهالت و نادانی رفتار می کنیم.

وی افزود: هیچ کسی نمی تواند شادی مادری را که بیش از بیست سال منتظر چنین لحظه ای بوده است، از او بگیرد؛ اما به سرعت این پرسش مطرح می شود که هزینه سیاسی این اقدام چه بوده است؛ و تشکیلات خودگردان باید به آن پاسخ دهد.

Swh -12-08-35

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها