اولین وکیل زن عربستانی را اینجا ببینید

اولین وکیل زن عربستانی را اینجا ببینید
پنج‌شنبه 12 دی 1392 - 14:05

اولین وکیل زن عربستانی دفتر وکالت خود در شهر ساحلی در جده را افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بیان بنت محمود زهران" وکیل و مشاور حقوق عربستانی به عنوان اولین وکیل زن در این کشور دفتر وکالتش را در هتل شراتون شهر جده افتتاح کرد.
در مراسم افتتاح دفتر وکالت بنت زهران، شماری از سرمایه داران، وکلا، حقوقدانان و شخصیت های دانشگاهی زن و مرد عربستانی فعال در زمینه سرمایه گذاری، گسترش فرهنگ قانونمندی و حقوق بشر حضور داشتند.
این امر پس از آن اتفاق افتاد که وزارت دادگستری عربستان سعودی چند ماه پیش اعلام کرده بود که برای نخستین در تاریخ این کشور، روز یک شنبه به چهار وکیل زن عربستانی مجوز فعالیت حقوقی اعطا خواهد کرد؛ مشروط بر آنکه موکلان آنها فقط زن باشند و فعالیت آنها براساس ضوابط دادگاههای دینی درباره ورود زنان به نهادهای قضایی باشد.
این در حالی است که شغل وکالت درعربستان تاکنون فقط ویژه مردان بوده است.
"بيان محمود بن علی زهران" در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی "تويتر" نوشته بود که روز یکشنبه (14 مهرماه سال جاری) مجوز وکالت را از وزارت دادگستری عربستان سعودی دریافت کرده تا نخستین وکیل زنی باشد که مجوز فعالیت در این کشور را کسب می کند.
لازم به ذکر است حقوقدانان زن عربستانی که پیش از این تنها به عنوان مشاور حقوقی در صفحاتی ویژه در شبکه های اجتماعی "فیسبوک" و "توئیتر" فعالیت می کردند، از دولت این کشور خواسته بودند آنها نیز همانند زنان سایر کشورها مجوز فعالیت به عنوان وکیل را دریافت کنند.
در همین حال، بر اساس گفته های مشاوران حقوقی زن عربستانی، پیش بینی می شود تا پایان سال تحصیلی جاری، نزدیک به هزار دانشجوی دختر از تمامی دانشگاه های این کشور در رشته حقوق فارغ التحصیل شوند.

پربیننده ترین خبرها