تحصن کنندگان در غزه:کری بدنبال محو فلسطین است

تحصن کنندگان در غزه:کری بدنبال محو فلسطین است
جمعه 13 دی 1392 - 14:57

غزه (العالم) ـ گروههای فلسطینی در مخالفت با سفر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که متهم به تلاش برای محو مساله فلسطین است ، در برابر مقر سازمان ملل متحد در غزه تحصن کردند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، جان کری روز پنجشنبه (12دی ماه) در سفری 4 روزه وارد اراضی اشغالی فلسطین شد تا در زمینه عملی کردن مذاکرات سازش رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان گام بردارد .
اسماعیل هنیه، نخست وزیر فلسطین در غزه، در واکنش به تضییع حقوق ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی، بر تلاش جنبش حماس برای ایجاد آشتی و پایان دادن به اختلافات داخلی تاکید کرد .
هنیه در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دوره امنیت و حفاظت غزه گفت: دولت فلسطین و جنبش حماس در راه آشتی داخلی گام برخواهد داشت و تصمیمات مهمی در روزهای آتی برای مقابله با طرح های حذف مساله فلسطین اتخاذ خواهد کرد.
وی افزود: با توجه به چالش های پیش روی مساله فلسطین و خطرات طرح های امریکا در زمینه حذف مساله فلسطین،  ما برای ایجاد مجدد وحدت ملی و آشتی آمادگی بیشتری داریم.
جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز در مخالفت با مذاکرات سازش، در برابر مقر سازمان ملل در غزه تحصن کرد و خواستار توقف فوری آن شد.
"صالح زیدان "عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در گفت وگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: ما به جان کری، وزیر خارجه آمریکا، می گوییم از تو استقبال نمی کنیم زیرا سیاستهای جانبدارانه آمریکا به نفع اسراییل را دنبال می کنی.
وی افزود: جان کری، برای اینکه طرف فلسطین وارد  نهادهای سازمان ملل نشود، اعمال فشار می کند و در صدد امضای توافقنامه ای است که حقوق ملت فلسطین را تضییع کند و مجالی به اسراییل برای تکمیل طرح های شهرک سازی بدهد.
گروه های مقاومتی که در این تحصن شرکت کرده بودند نسبت به سفر کری به غزه ابراز ناخرسندی کرده و وی را به تلاش برای حذف مساله فلسطین و تضییع حقوق ملت فلسطین متهم کرده و خواهان تقویت وحدت و پی گیری استراتژی واحد فلسطینی برای مقابله با چالشها شدند.
"خالد البطش"یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی گفت: کری برای حذف مساله فلسطین و تحقق دولت یهودی در سرزمین های اشغالی و اخراج بیش از یک و نیم میلیون عرب فلسطینی از اراضی اشغالی سال 1948 تلاش می کند.
وی افزود: راه حل مشکلات کنونی فلسطین، در عقب نشینی از مذاکرات ، ایجاد وحدت ملی مجدد و پایان دادن به اختلافات است و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان و تیم مذاکره کننده فلسطینی باید به دنبال ایجاد وحدت ملی در فلسطین باشند زیرا بسیار بهتراز مذاکراتی است که نتیجه آن به  نفع ما نخواهد بود بلکه فقط در خدمت به دشمنان صهیونیستی است.
MKH-3-07:47

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها