هشدار حزب الله درباره آینده لبنان

هشدار حزب الله درباره آینده لبنان
جمعه 13 دی 1392 - 15:07

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان، هشدار داد که اگر تفاهم سیاسی در لبنان حاصل نشود کشور رو به ویرانی خواهد رفت.

خبرنگار العالم در گزارشی در باره انفجار تروریستی منطقه حاره حریک بیروت ، بیان کرد شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله اعلام کرد که این انفجار در ادامه سلسله انفجارهای گذشته روی می دهد و هشدار داد که اگر تفاهم سیاسی در لبنان حاصل نشود کشور رو به ویرانی خواهد رفت.

براساس گزارش فاطمه عواضه گفت: با وجود اینکه دفتر سیاسی حزب الله در نزدیکی محل وقوع انفجار قرار داشت، اما هیچ یک از افراد آن آسیب ندیدند و قربانیان از شهروندان عادی بودند.

خبرنگار شبکه خبری العالم درباره جزئیات بیشتری از این انفجار در جنوب بیروت گزارش داد: فرد انتحاری نتوانسته خودروی بمب گذاری شده را در محل مورد نظر متوقف و منفجر کند زیرا از زمان انفجارهای گذشته در این منطقه از توقف خودروها جلوگیری می شود. از این رو، عامل انتحاری مجبور شده است خودرو را در حین حرکت منفجر کند.

وی افزود: اطلاعات منابع رسمی حاکی از وجود تکه های زیادی اجساد قربانیان در این انفجار است که مشخص نیست متعلق به چه کسی است. به گفته شاهدان فردی انتحاری اقدام به منفجر کردن خودرو کرده است.

عواضه گفت: به گفته ارتش لبنان بیست کیلوگرم مواد منفجره در خودرو جاسازی شده بود. مسیر خودرو از همان ابتدای حرکت آن بررسی شده است که نشان می دهد خودروی انفجاری سرقتی نبوده و این بدین معنی است که فردی آن را وارد منطقه ضاحیه کرده است.

خبرنگار العالم افزود: دستگاه های امنیتی 10 روز پیش مشخصات خودرو را اعلام کرده و از احتمال بمب گذاری بودن خودرو و انفجار آن در هر منطقه ای خبر داده بودند. این ابهامی است که برای بسیاری تعجب برانگیز است که چگونه با وجود تدابیر امنیتی شدید در ضاحیه جنوبی خودرو وارد آنجا شده و منفجر شده است.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات انتشار یافته حاکی است گروه "الاطرش" که مسوولیت انفجارهای قبلی ضاحیه را برعهده گرفت در پشت پرده وارد کردن این خودرو به ضاحیه قرار دارد و احتمالا پیش از رسیدن به بیروت آن را بمب گذاری کرده است. این بدان معناست که این گروه در منطقه عرسال حضور دارد و خودرو نیز از آنجا منتقل شده است.
MKH-2-22:34

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها