عاملان انفجار الدقهلیه از زبان وزیر کشور مصر

عاملان انفجار الدقهلیه از زبان وزیر کشور مصر
جمعه 13 دی 1392 - 15:59

قاهره (العالم) ـ وزیر کشور مصر، "امام مرعی امام" و هفت نفر دیگر از جمله فرزند یکی از رهبران گروه اخوان المسلمین را به دست داشتن در انفجار در مقابل ساختمان اداره امنیت (مرکز پلیس) شهر المنصوره در استان الدقهلیه متهم کرد.

"محمد ابراهیم" روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اگر چه گروه انصار بیت المقدس مسوولیت برخی حوادث اخیر را بر عهده گرفته است، اما  گروه اخوان المسلمین مسوول مستقیم اقدامات خشونت آمیز در کشور است .
وی گفت: دست داشتن احمد محمد سید عبدالعزیزی السجینی و یحیی فرزند سعد حسین مصطفی الزواوی یکی از رهبران اخوان در انفجار الدقهلیه ثابت شده است.
در همین حال ائتلاف ملی طرفدار گروه اخوان المسلمین اظهارات وزیر کشور را محکوم کرده و برخی نیروهای امنیتی را، مسوول انفجار الدقهلیه و دیگر اقدامات خشونت آمیز دانست.
"مجدی احمد حسین" رییس حزب استقلال نیز به خبرنگار شبکه العالم گفت: هدف از وقوع انفجارهای وحشتناک، قانونی جلوه دادن کودتا و دفاع از وضعیت بحرانی امنیتی و محکوم کردن سیاسی اخوان المسلمین بود.
اما ناظران به دور از اتهام زدنهای طرفهای درگیر سیاسی معتقدند برخی کشورهای منطقه و محافل بین المللی برای ایجاد اختلال در فرایند تحولات دموکراتیک مصر دست به اقدامات خشونت آمیز می زنند.
ثروت شلبی تحلیلگر سیاسی مصری گفت: آمریکا، اسراییل و دوستان آنان مانند قطر و ترکیه در صدد فروپاشی دولت مصر هستند.
گفتنی است درست زمانی که وزارت کشور مصر بر مقابله با تظاهرات اخوان و هواداران آنان تاکید دارد ناظران نگران آغاز خشونت در کشور با فرا رسیدن زمان همه پرسی هستند.
بر اثر انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی اداره امنیت شهر المنصوره در استان الدقهلیه مصر، ۱۴ نفر کشته و ۱۳۳ نفر دیگر زخمی شدند.
در انفجار استان الدقهلیه مصر، خودروی بمبگذاری شده با 500 کیلوگرم ماده منفجره تی ان تی در برابر ساختمان اداره امنیت شهر المنصوره منفجر شد.
MKH-2-07:50

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها