همکاری عشایر با ارتش عراق در مبارزه با القاعده

جمعه 13 دی 1392 - 21:24

عشایر عراقی، بار دیگر در استان الانبار، همت کردند و دوشادوش پلیس عراق سلاح برداشتند و با مقابله با عناصر داعش و القاعده برخاستند که چند مرکز پلیس استان را اشغال کرده بودند.

 به گزارش خبرنگار شبکه العالم، عشایر عراقی، در چندین منطقه شهر الرمادی به همراه نیروهای امنیتی جنگ های چریکی را در دستور کار قرار داده اند تا این شهر را از عناصر مسلح سازمان های تروریست پاک سازی کنند، در این میان، رؤسای عشایر الانبار، بار دیگر بر حمایت و پشتیبانی همه جانبه از نیروهای پلیس عراق در عملیات نظامی ضد عناصر تروریست تاکید کردند.

"عدنان الجحیشی" رئیس عشیره الجحیش به خبرنگار شبکه العالم گفت: مردم الانبار، در سال های 2005 و 2006 در واکنشی قاطع و جدی، در برابر تروریسم ایستادند و امنیت جاده منتهی به سوریه و امان را تامین کردند.

وی افزود: اکنون نیز سلاح به دست گرفته و پابه پای نیروهای پلیس، تروریسم را در مناطق خود سرکوب خواهند کرد.

جنگ نامحدود با گروه های مسلح دعر استان الانبار، در همه محورها در دستور کار قرار گرفت و در این میان، همه بر این باورند که همراهی عشایر با پلیس، به یکسره شدن این عملیات کمک شایانی خواهد کرد به ویژه که اکنون اهداف قابل شناسایی شده اند و عشایر تاکید کرده اند که منطقه الصوفیه را با همکاری نیروهای پلیس آزاد کرده اند.

"فارس الکاتب" سخنگوی شورای رؤسای عشایر عراق نیز اظهار داشت: ما اطلاعات موثقی در دست داریم حاکی از آن که خیزشی واقعی و بیداریی مهم در میدان عشایر مناطق غربی و دیگر مناطق عراق شکل گرفته است و همگی برای مقابله با گروهک های تروریست اعم از داعش و القاعده و دیگر گروه ها همت گماشته اند.

به نظر می رسد که تنها راه خلاص شدن مناطق شمالی و غربی عراق از این گروهک های مسلح، اتحاد ارتش و عشایر است، اقدامی که در آزاد کردن مناطقی نظیر "هیت"، "الخالدیه و منطقه "الخمسة کیلو" در استان الانبار، ثمربخش بود.

3-10:46
26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها