آیا بمب جدید "ماجد الماجد" در لبنان منفجر می‌شود ؟!

آیا بمب جدید
شنبه 14 دی 1392 - 12:27

همزمان با انتشار برخی هشدارها در خصوص احتمال ترور "ماجد الماجد" تروریست سعودی برای حذف این صندوقچه اسرار که اکنون در دست نیروهای امنیتی لبنانی است، برخی منابع امنیتی تأکید کرده‌اند که ماجد الماجد از افسران اطلاعاتی عربستان سعودی است. خبری که در صورت تأیید رسمی آن مانند بمبی بزرگ در لبنان و کل دنیا صدا خواهد کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع امنیتی در لبنان تأکید کردند که "ماجد الماجد" که توسط سازمان اطلاعات ارتش لبنان دستگیر شده، فقط یک تروریست نیست، بلکه وی یک مهره امنیتی است که با سازمان اطلاعات عربستان سعودی هماهنگی گسترده داشته است.
سایت خبری تحلیلی "اسلام تایمز" به نقل از این منابع خاطرنشان کرد: تحقیقات حرفه‌ای باعث می شود که این قاتل سعودی به عنوان یک افسر سعودی که مسئول ریخته شدن خون صدها لبنانی در انفجار با خودروهای بمب گذاری شده است، به ارتکاب جنایت ضد لبنانی ها اقرار کند.
منابع یاد شده افزودند، ماجد الماجد سرکرده گروهک "عبدالله عزام"  در بازجویی های به عمل آمده ، به بازپرس های لبنانی و مقابل دوربین ها اقرار کرده است که او افسر سابق سازمان اطلاعات سعودی است، که به خاطر تفکر افراطیش بازداشت شد؛ ولی پس از آن مسئولان سعودی وی را به شرط همکاری و فعالیت نفوذی در القاعده آزاد کردند.
به گفته این منابع، وی احتمالا اعراف کرده که با سفارت عربستان سعودی در لبنان و به ویژه سرهنگ مسئول پرونده لبنان که زیر نظر "بندر بن سلطان" فعالیت می کند، تماس مستقیم داشته است. این سرهنگ "ابو عبدالعزیز" نام دارد که زیاد به سفارت رفت و آمد نمی کند بلکه با لباس شخصی و خودروهای معمولی در شهر تردد می کند. وی چند آپارتمان امن در اختیار دارد و با خانواده اش زندگی نمی کند بلکه با خدمتکاری زندگی می کند که از عربستان به همراه خود آورده است.
ساکنان ساختمان ، نام او را نمی دانند و مالک آپارتمان هم یکی از سیاستمداران وابسته به جریان "المستقبل" است که رابطه بسیار خوبی با عربستان دارد.
اطلاعات به دست آمده همچنین حاکی از آن است که سرویس های امنیتی مقاومت، نوارهای ضبط شده صوتی از تماس‌های متعدد ابو عبد العزيز و سفیر عربستان از یک سو و میان ابو عبد العزيز و از سوی دیگر "ماجد الماجد" دراختیار دارند.
همچنین این افسر سعودی که از وسایل ارتباطی کدگذاری شده استفاده می کند، از زمان دستگیری الماجد با رؤسای خود در ارتباط است و خواهان انتقال فوری الماجد از لبنان به ریاض از راه های قانونی یا با اعمال فشارهای سیاسی شده است.
وی در اظهارات ضبط شده‌اش به سفیر عربستان در لبنان که به ریاض گریخته گفته است: "اگر سفیر قطر توانست ناصر العطیه (تروریستی که اداره کل امنیت او را دستگیر کرد و با فشار سیاسی قطرآزاد شد) را آزاد کند، پس شما هم می توانید ماجد الماجد را آزاد کنید و به ریاض بفرستید".

تلاش برای حذف ماجد الماجد
"ابراهیم الامین" نویسنده معروف و سرشناس لبنانی در روزنامه "الاخبار" نوشت: جان ماجد الماجد و گنج اسرار او بسیار با ارزش هستند. هرگونه اقدام از سوی طرفهای خارجی برای قتل این تروریست، تأثیری منفی بر ارتش لبنان و فرماندهی آن و همچنین اوضاع امنیتی لبنان خواهد گذاشت. رها کردن ماجد و مرگ او یا خودداری از هرگونه اقدام برای زنده نگه داشتن او، جنایتی بزرگ است که با جنایتهای تروریستی او و دوستانش برابری می کند.
وی افزود: همه وسایل مورد نیاز برای زنده نگه داشتن او را فراهم کنید و نگذارید که او را بکشند و یا از بیماری بمیرد !

تلاش رسانه های سعودی برای بیمار جلوه دادن ماجد الماجد

از سوی دیگر، پس از افشای هویت این تروریست سعودی، رسانه های عربستان در حال انتشار خبرهایی مبنی بر وضعیت سلامتی بسیار بد وی هستند.

در همین راستا روزنامه سعودی "السبق" مدعی شد: "یک منبع بیمارستانی که پرونده تحقیقات ماجد الماجد سعودی و رئیس گردانهای عبدالله عزام را در بیمارستان نظامی ارتش لبنان در بعبدای بیروت پیگیری می کند، تأکید کرد که وضعیت سلامتی ماجد بسیار بد است."

امری که به عقیده ناظران، تلاش رسانه های سعودی برای زمینه سازی و توجیه مرگ این صندوقچه اسرار سعودی،  در آینده نزدیک بر اثر بیماری است.

این تروریست سعودی، جنایتهای بسیاری را در پرونده خود دارد که از جمله آنها حمله اخیر به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت است که در جریان آن ده ها تن شهید و یا مجروح شدند.

پربیننده ترین خبرها