تظاهرات ضد دولتی مردم لیبی در بنغازی

تظاهرات ضد دولتی مردم لیبی در بنغازی
شنبه 14 دی 1392 - 14:36

صدها نفر از ساکنان شهر بنغازی درلیبی با برگزاری تظاهرات، سرنگونی دولت موقت این کشور را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تظاهرکنندگان، دیشب با تجمع در مرکز شهر بنغازی، خواهان تمدید دوره پارلمان این کشور شدند.
تظاهرکنندگان لیبیایی همچنین تشکیل کابینه ای جدید به جای دولت علی زیدان را خواستار شدند و تاکید کردند که کابینه علی زیدان، در حل و فصل بحران امنیتی و محقق ساختن مطالبات انقلاب لیبی شکست خورده است.
معترضان لیبیایی با حمل پلاکاردها و پارچه نوشته هایی، شتاب در تشکیل نیروهای ارتش و پلیس را خواستار شدند و در عین حال مخالفت خود را با هرگونه حضور نیروهای مسلح از جمله انقلابیون سابق اعلام کردند و آن ها را عامل ناآرامی ها و نابسامان امنیتی در کشور معرفی کردند.
تظاهرکنندگان همچنین تصمیم پارلمان لیبی برای تمدید فعالیت پارلمان تا دسامبر آینده را به مثابه کودتایی علیه مشروعیت دانستند و تشکیل نهادی جدید به جای پارلمان را خواستار شدند؛ پارلمانی که خودشان آن را در ژوئیه سال 2012 آن را انتخاب کرده بودند.
شهر طرابلس پایتخت لیبی نیز روز جمعه گذشته، صحنه تظاهراتی مشابه بود که طی آن، لیبیایی ها تمدید نشدن فعالیت پارلمان را خواستار شدند و بر لزوم کنار رفتن پارلمان در پایان دوره فعالیتش در ماه فوریه آینده تاکید کردند.
از آنجا که فراخوان برای برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف لیبی، به طور یکسان پاسخ مثبت نیافت، نمایندگان پارلمانی لیبی این مساله را حمل بر وجود چندصدایی در این کشور دانسته و شرکت کنندگان در این تظاهرات را نماینده همه مردم لیبی تلقی نکردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها