درخواست داعش از سایر گروههای مسلح برای آتش بس !

درخواست داعش از سایر گروههای مسلح برای آتش بس !
يکشنبه 15 دی 1392 - 10:13

گروه تروریستی "داعش" درپی متحمل شدن خسارات و تلفات سنگین در جریان درگیریهای اخیر با دیگر گروه های مسلح در سوریه، خواستار اعلام آتش بس فوری شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" مرتبط با القاعده اخیراً کنترل شهر "اتارب" در استان حلب را از دست داد و گزارش ها حاکی است که دهها عضو داعش در درگیری با سایر گروه های مسلح به هلاکت رسیده و یا به دام دیگر گروه های مسلح افتاده اند.

داعش به دیگر گروه های مسلح برای متوقف کردن درگیری ها 24 ساعت مهلت داد و اعلام کرد که در غیر این صورت، به نیروهایش دستور خواهد داد تا از جنگیدن با نیروهای دولت سوریه در استان حلب خودداری کنند.

برخی کارشناسان درگیری مسلحانه روز شنبه داعش و دیگر گروه های مسلح را شدیدترین درگیریها از آغاز بحران سوریه توصیف کرده اند .

مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه نزدیک به مخالفان خارج نشین که مقرش در لندن است، اعلام کرد: حداقل 60 عضو داعش در درگیری با گروههای مسلح دیگر کشته شدند که این درگیریها از جمعه گذشته در استان حلب و ادلب نزدیک مرز سوریه با ترکیه آغاز شده است .

این مرکز، تعداد اسرای داعش را بیش از 100 نفر اعلام کرد .

گفته می شود که علت درگیری مسلحانه گروههای تروریستی در سوریه با یکدیگر، نزاع بر سر قدرت و پولهایی است که از سوی طرفهای حامی تروریسم به سوریه سرازیر می شود.

خبرها همچنین حاکی است که مراکز ایست و بازرسی، مواضع و انبارهای تسلیحاتی داعش در استان های حلب و ادلب به تصرف دیگر گروه های مسلح درآمده است.

ائتلافی مسلح موسوم به "جیش المجاهدین" اعلام کرده است که با داعش تا نابود کردن این گروه خواهد جنگید .این ائتلاف شامل 8 گروه مسلح است .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها