افشای طرح محرمانه‌ آمریکا درباره فلسطین

افشای طرح محرمانه‌ آمریکا درباره فلسطین
يکشنبه 15 دی 1392 - 13:48

نماینده ویژه تشکیلات خودگردان فلسطین در مذاکراتی محرمانه در پایتخت انگلیس به توافقی با طرف صهیونیستی بر اساس طرح وزیر خارجه آمریکا دست یافته است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری تحلیلی "رأی الیوم" اعلام کرد: در مذاکرات محرمانه‌ای که از سوی شخصیتی بسیار نزدیک به محمود عباس در پایتخت انگلیس صورت گرفته، طرف فلسطینی با مشاوران "اسرائیلی" در خصوص وضعیت قانونی کسانی که در اراضی کشور فلسطین اقامت خواهند داشت به توافق رسیده است. و این توافق بر اساس طرح جان کری وزیر خارجه آمریکا صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش، جزئیات پیش‌نویس این توافق هنوز منتشر نشده، ولی ‌پیش‌بینی می‌شود که در آن 4 وضعیت قانونی برای صهیونیستهای ساکن شهرکهایی که در کشور نوپای فلسطین قرار دارند، تعریف شده است.
همچنین در این پیش‌نویس وضعیت قانونی فلسطینی‌های مقیم اراضی اشغالی سال 1948 در چارچوب مبادله اراضی پیشنهادی فلسطینی تعریف شده به صورتیکه آنان به کشور جدید فلسطین خواهند پیوست. علاوه بر آن وضعیت دو گروه از آوارگان فلسطینی و اینکه چه کسانی می توانند در کشور فلسطین به صورت قانونی اقامت کنند و یا حق سفر و یا تجارت را دارند، در نظر گرفته شده است.

صحبت از مبادله اراضی فلسطین در حالی است که گروه های فلسطینی در گذشته بارها به شدت مخالفت خود را با هرگونه کوتاه آمدن در برابر رژیم صهیونیستی و بخشیدن اراضی فلسطینی به این رژیم غاصب تأکید کرده اند.

پربیننده ترین خبرها